אפשר גם אחרת - בית הספר שהחליט לפתוח בל"ג בעומר

רשת "דרכי נעם" החליטו לפתוח את בית הספר היסודי של הרשת גם בל"ג בעומר. מנכ"ל הרשת לכיפה: "הירתמות המורים מאפשרת לנו לפתוח את בית הספר, וכמובן כולם יתוגמלו"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 11/05/20 10:41 יז באייר התשפ

אפשר גם אחרת - בית הספר שהחליט לפתוח בל"ג בעומר
בית הספר ייפתח גם בל"ג בעומר. אילוסטרציה, צילום: Hadas Parush/Flash 90

לאחר כחודשיים בהם הילדים היו בבית ומערכת החינוך תפקדה בחלק מהמקרים בלמידה מרחוק, הגיעה הסערה הבאה. שבוע בלבד לחזרת הלימודים בכיתות א'-ג' ויומיים לאחר פתיחת הגנים, הודיעו ארגוני המורים כי חופשת ל"ג בעומר תתקיים לפי התכנון, וביום שלישי הקרוב לא יתקיימו לימודים. 
ההחלטה עוררה זעם בקרב הורים שקיוו לחזור לשגרת עבודה ומלחמות יח"צ בין משרד האוצר, משרד החינוך וארגוני המורים לגבי מי אשם בדבר.  הערב פורסם כי נמצא פתרון לגני הילדים, הסייעות יעבדו בל"ד בעומר והגנים יפתחו. אך מה לגבי בתי הספר?  

רשת 'דרכי נעם' פרסמה בשבוע שעבר הודעה להורים כי הן מתכננים ללמד בבית הספר בל"ג בעומר למרות החופש שהיה מתוכנן.  מנכ"ל הרשת ערן אורזך סיפר ל'כיפה' על ההחלטה לפתוח את בית הספר היסודי של הרשת גם בל"ג בעומר: "חשוב לציין שלנו כבית ספר פרטי יש את האפשרות לפתוח, ולא להיות כפופים להחלטת משרד האוצר והסתדרות המורים. אנו נפתח את בית הספר והמורים שיבואו ללמד יתוגמלו. טרם הוחלט אם באופן מלא או חלקי". אבל גם אם בסופו של דבר יהיה רק תגמול חלקי, אורזך מספר כי המורים כולם נרתמו למשימה.

"הירתמות המורים היא זו שמאפשרת לנו לפתוח את בית הספר, וכמובן לכבוד היום נערוך גם פעילות מיוחדת בבית הספר". אורזך מדגיש כי ההחלטה לא נכפית על אף מורה: "אנחנו לא נחייב את המורים ללמד, מי שלא ירצה נמצא לו מחליף, אבל כל מי שיגיע יתוגמל. זה אפשרי בשל העובדה שאצלנו הכסף מגיע ישירות מההורים ולא ממשרד האוצר". אורזך מספר כי גם ההורים היו שותפים להחלטה, ושמחו בה. 

אורזך מבקש בכל זאת ללמד זכות על יתר מערכת החינוך וטוען כי לדעתו הסיבה שלא נפתחים הלימודים בל"ג בעומר היא מסיבה כספית בלבד, היות ורוב בתי הספר נשענים על תקציב המדינה. השאלה הנשאלת היא האם נראה עוד בתי ספר, גם לא פרטיים, מצטרפים ליוזמה לפתוח וללמד גם בל"ג בעומר.

מכירים עוד בתי ספר כאלה? נשמח לשמוע בתגובות