מורי חינוך גופני, ערבי שירה וריקודים מתווספים למערכת הלימודים מרחוק של רשת נעם צביה

רשת החינוך 'נעם-צביה' מוסיפה למערכת הלימודים מרחוק באמצעות המחשב את מורי החינוך הגופני. הצעד מתווסף למספר פעולות 'לא שגרתיות' און ליין כדוגמת קבלת שבת מוסדית משותפת, ערבי שירה, מלווה מלכה וריקודים באולפנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/20 13:16 כח באדר התשפ

מורי חינוך גופני, ערבי שירה וריקודים מתווספים למערכת הלימודים מרחוק של רשת נעם צביה
התעמלות, צילום: shutterstock

רשת החינוך 'נעם-צביה' מוסיפה למערכת הלימודים מרחוק באמצעות המחשב את מורי החינוך הגופני. המורים יעבירו שיעורי ספורט באמצעות תרגילי התעמלות שונים לתלמידים השוהים בבתיהם. הצעד מתווסף למספר פעולות 'לא שגרתיות' און ליין כדוגמת קבלת שבת מוסדית משותפת, ערבי שירה, מלווה מלכה וריקודים באולפנות, פאנלים בנושאים משמעותיים בהשתתפות הורים, תלמידים והצוות החינוכי. הפעילות, מתקיימת אחר שעות הלימודים ובשעות הערב המאוחרות יחד עם צוותי ההוראה מעבר ללמידה הרגילה, בכדי לתת מענה חברתי, חיזוק החוסן הנפשי ולאפשר לתלמידים 'להתפרק' במציאות הלא פשוטה בהם הם נמצאים.

הארכת מערכת השעות במשבצות חברתיות וחווייתיות, מגיעה לאחר הדים חיוביים מהשטח למבצע נושא פרסים שהושק בסוף השבוע לכלל תלמידי החינוך ייסודי והעל ייסודי תחת הכותרת "עת צרה היא ליעקב - ראיית המצב בעין טובה". במסגרתו, באמצעות ביטוי רגשי או אמוני שיכול להתבטא בשיר, סיפור, מאמר אמוני קצר, כרזה או סיפור אודות המצב.  ברשת החינוך 'נעם-צביה' מספרים, כי המבצע נועד לפתח בקרב התלמידים גם ברגעים קשים אלו, ראיה חיובית, יצירתיות ויכולת ביטוי רגשי ולסייע להורים במתן עיסוק ופעילות חיובית לילדיהם לאורך שעות היום המרובות בבית.

בהנחיית ראש הרשת, הרב שמחה ויסמן, הושם דגש בימים האחרונים בקרב הצוות החינוכיים להקפיד על שיח פנים אל פנים בשיחות בטלפון – כולם מדברים עם כולם. באופן אישי הרב ויסמן שוחח עם כלל המנהלים ואנשי הפיקוח וביקש מהם לנהל שיחות בדמות השיחות שניהל איתם הסוקר את ההרגשה האישית שלהם, מצבם המשפחתי והתפקוד הלימודי מקצועי של כל אחד ואחד. בפנייתו להורים כתב "בימים של שעות מול 'המסכים', חשוב לדבר פנים אל פנים ולשמוע את אשר על לב ילדכם וללבן איתם חששות. כך גם, חשוב לא פחות לדבר על 'מסננים' ושימוש נכון ומדוד במחשב לפני שנגיע ליום שאחרי בו ניהיה עסוקים 'בגמילה' מצריכת היתר של שעות המסך ואופן השימוש בו".