את המנגינה הזו אסור להפסיק: בית הספר לילדים אוטיסטים נמצא בסכנה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 16/02/20 11:41 כא בשבט התשפ

את המנגינה הזו אסור להפסיק: בית הספר לילדים אוטיסטים נמצא בסכנה
הרב נודלמן, צילום: יחצ

בצמוד לבית ספר תיכון "מדעים ויהדות" בחדרה פועל 'פאר צור' - בית ספר יסודי המיועד לתלמידים על הרצף האוטיסטי. תלמידי התיכון חונכים את תלמידי פאר צור באופן אישי ומקיימים יחד פעילות רבה המעשירה את עולמם.

אלידע, הורה לתלמיד בבית הספר פאר צור, סיפר לנו על בית הספר ועל האוטיזם מנקודת מבטו. איתי, בנו הבכור, נמצא על הספקטרום האוטיסטי בתפקוד בינוני.

"לילד יש אוטיזם. הלקות שלו היא תקשורתית, כלומר ברגע שהוא נפגש בדרישה לימודית (שיהיה קשוב, שיצור איתך קשר עין) והוא לא מצליח לעמוד בה - אז הוא חווה תסכול וקושי רב. יש לו לב ענק, רגש מאוד חזק ואם לא מפריעים לו - טוב לו. אבל כשדורשים - אז קשה לו, ולפעמים הוא בורח מהמציאות ומסתגר בתוך עצמו ולא מאפשר לסביבה לגשת אליו.

לאחר שחיפשנו מסגרת מתאימה בשבילו ולא מצאנו, החלטנו לנסות את בית הספר 'פאר צור'.

מיד הבנו שקורה שם משהו מיוחד. צוות מסור ומשקיע, ועדי הורים שפועלים ברצינות, וכמובן את הרב בנצי נורדמן, שהוא איש עם רוח נתינה מאוד גבוהה, שאיתו השמים הם הגבול. כל עוד הוא יכול הוא לא מפסיק לדחוף את בית הספר קדימה. האיש ממש מסור ומשקיע את כולו בעניין הזה.

בבית הספר לומדים כיום 22 תלמידים, בכל יום מ-8-17:00. הלימוד נעשה בדרך ייחודית המותאמת לכל ילד. בית ספר רגיל אמור ללמד קריאה וכתיבה בלי בעיה, אך היות ורוב הילדים כאן לא מצליחים לשבת 45 דקות בשיעור, נדרש סגנון למידה שונה כמובן. "יש ילדים, כמו הילד שלי למשל שלא מסוגל לשבת יותר מ-10 דקות, ואז צריך לדעת איך לגשת.

לצוות ישנם רגעים לא פשוטים עם הילדים אך כמובן גם רגעים שמחים ומרגשים. כהורים לילדים המקסימים האלו יש מעין תחושת יחד בתהליך הזה. "אני עובר דברים שמאוד דומים להרבה הורים. טוב וחשוב כל כך שיש מסגרת כזו כמו פאר צור. הילדים צריכים את המסגרת, זה טוב להם, וזה גם טוב לנו כי כדי שיהיה לי את הכח לטפל בילד, אני צריך את הזמן הזה לאוורור.

בימים אלו עומד בית הספר הנפלא הזה בסימן שאלה. הצורך הולך וגדל, יש רצון להוסיף עוד קומה, לשפץ את המבנה הקיים, ולהקים מיזמים ייחודיים בתחום האוטיזם, אך המשאבים אוזלים ועל כן יש צורך דחוף בסיוע חיצוני כדי להמשיך את היוזמות המבורכות הללו.

בהנהלת בית הספר הוחלט לצאת בגיוס תרומות דרך קמפיין מימון המונים. בימים ראשון-שני 16-17.2.20 כולנו נרתמים למען ילדי 'פאר צור' ומסייעים להם להמשיך את הדרך. הצטרפו גם אתם לעשייה המבורכת.

לתרומות לחצו כאן >>