הממשלה אישרה: 50 מיליון לפרוייקטים בחינוך

הממשלה אישרה העברת 50 מיליון ₪ לפרויקטים לצמצום פערים, תנועות נוער ושיפוץ כפרי נוער לקראת שנת הלימודים הבאה. שר החינוך הרב פרץ: "ממשיכים את המגמה לצמצום פערים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/19 14:20 כה בתמוז התשעט

הממשלה אישרה: 50 מיליון לפרוייקטים בחינוך
שר החינוך פרץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ממשלת ישראל אישרה היום (א') העברה של כ-50 מיליון ש"ח לטובת תכניות חינוכיות שונות בפריפריה ובחינוך הבלתי פורמלי. במסגרת התכנית יתוקצבו פרויקטים מוסדות אשר ליבתם עשייתם היא "צמצום פערים וחיבור לערכים". על פי חוות הדעת המשפטית שנוספה להצעת המחליטים, נאמר כי הסיבה להעברת התקציבים כעת היא היערכות המוסדות והארגונים לקראת שנת הלימודים הקרובה והצורך המיידי בתוספות אלו.   

שר החינוך הרב רפי פרץ אמר: "תפקידנו לחבר את החברה הישראלית. אנחנו ממשיכים את המגמה לצמצום הפערים, הכספים כבר אושרו על ידי כל הגורמים המקצועיים, והיו תקועים מסיבות שונות. שמחים שהצלחנו לשחרר את התקציב הזה שיעזור לכל הגופים הנתמכים להמשיך בפעילות המבורכת שלהם. מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ששיתף איתנו פעולה ונתן אור ירוק להעברת הכספים."

מסביבת שר החינוך נמסר כי מדובר בתקציבים שהיו תקועים בתקופת כהונתו של השר הקודם נפתלי בנט, ואושרו כעת על ידי ראש הממשלה עבור שר החינוך החדש.

להלן התכניות המתוקצבות במסגרת התכנית שתאושר בממשלה:

1. חברה למתנס"ים: תכנית 'חוסן  חברתי', תכנית המעודדת מנהיגות מקומית להובלת תהליכי שינוי משמעותיים לטובת הקהילה, תכנית המשלבת נוער בסיכון עם נוער שאינו בסיכון, תכנית  מפתחות לשילוב ישראלים יוצאי אתיופיה בפעילות העשרה - תכנית המשלבת ילדים יוצאי אתיופיה בגילאי  א-ה בכ-40 יישובים. 
2. תכנית חזון וזיכרון, תכנית חדשה במהלכה תלמידים מסיירים בהר הרצל ומתכנסים להיכל הזכרון ועוסקים בנושא הנצחה וזיכרון של חללי מערכות ישראל. 
3. תמיכה נוספת בתנועות הנוער מכלל המגזר
4. תוספת לכפרי סטודנטים – תמיכה בפעילות של כפי סטודנטים התורמים בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי מתוך מגמה להעצים את מעורבותם של צעירים בקהילה. (4 מיליון)
5. תוספת לארגוני הנוער, בגילאים א'-יב' (2 מיליון)
6. מתן מלגות ליוצאי אתיופיה בשנת יג' – תוספת המיועדת לנערים ונערות יוצאי אתיופיה שסיימו כיתה יב' וכהכנה לצבא משתלבים במסגרות של מכינות. 
7. תוספת ל"מסע ישראלי". פרויקט שמטרתו להעמיק את החיבור והשייכות לעם, לארץ ולמדינת ישראל. במסע משתתפים כ-25,000 תלמידים בני כיתות יא' מכל הארץ בכל שנה. 
8. תוספת לקבוצת מחנכים. תמיכה בארגוני מגזר שלישי המפעילים גרעיני מחנכים. החברים בגרעינים אלו הם בוגרים שסיימו את שירותם הצבאי ותורמים שעות התנדבות לקהילה ביישובים ובשכונות בפריפריה
9. שיפוץ מוסדות פנימיות – מרבית  מהמוסדות לא תוקצבו שנים רבות והמגורים נמצאים במצב פיזי ירוד, הוחלט על העברת 10 מיליון ₪ המיועדים לשיפוץ ושיפור הפנימיות. הצורך באישור כעת נובע מכך שבחודשי הקיץ זהו הזמן בו המוסדות נערכים לקראת שנת הלימודים הקרבה ובכללם שיפוץ המגורים.
10. תוספת לשיפוץ  כפרי נוער.– כפרי נוער שיש להם משק חקלאי, פנימייה ובי"ס המפוקחים ע"י המינהל ההתיישבותי. בשנת 2018 הועברו תקציבים לשיפוץ מוסדות אלו אך מספר מוסדות נותרו ללא כל שיפוץ ומצבם הפיזי ירוד. 
11. תוספת למדרשות ללימודי ארץ ישראל ויהדות. 
12. תוספת למרחבים מוזיקליים עבור בתי ספר מנגנים.