בוגרת בת העדה האתיופית בטקס הענקת תארים במכללה ירושלים

תמר פלום שסיימה בהצלחה את התואר הראשון במכללה ירושלים פנתה בקריאה נרגשת לחברותיה: "מורות העתיד, בבקשה תלמדו את הסביבה התרבותית בה גדל הילד העומד לפניכן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/19 14:56 א בתמוז התשעט

בוגרת בת העדה האתיופית בטקס הענקת תארים במכללה ירושלים
תמר פלום, צילום: יחצ

בטקס הענקת תואר B.Ed שנערך השבוע במכללה ירושלים, ועל רקע המחאה ההולכת וגוברת של  בני העדה האתיופית ברחבי הארץ, נבחרה הגברת תמר פלום, בת העדה, לשאת דברים בטקס בשם בוגרות המכללה.

בפתח דבריה סיפרה תמר על הזכות לעמוד במעמד מרגש זה כשווה בין שוות למרות הרקע השונה ממנו הגיעה: "נקודת המוצא שלי החלה  בהיותי ילדה, עולה חדשה מאתיופיה הלומדת בכיתה א' בארץ. בזמן בו הכיתה רכשה את מיומנות הכתיבה והקריאה, אני התמודדתי עם שפה חדשה שלא הכרתי..."

תמר הרחיבה ושיתפה מעולמה: "בתרבות האתיופית כיבוד הורים הוא ערך עליון. אצלנו לא מישרים מבט לאדם מבוגר, בין אם הוא הורה או מורה, אלא משפילים מבט מתוך כבוד. בביה"ס הצטיירתי בשל כך כילדה בעלת חוסר ביטחון עצמי. עכשיו, זה ההזדמנות שלי לומר לכן מורות העתיד, בבקשה תלמדו את הסביבה התרבותית בה גדל הילד  העומד לפניכן בטרם תגדירו אותו"

תמר הודתה מאוד לצוות המסור של המכללה שליווה אותה ואת חברותיה לאורך שנות הלימודים והיווה עבורן לא רק מוסד אקדמי אלא מגדל אור המורה לה את דרך חייה: "בשבילי, מכללת ירושלים זה בית לא רק פיזי אלא גם רוחני. זה בית תורני לבנות. אני רוצה להודות בשמי ובשם הבוגרות  לכל אלו שליוו אותנו בדרך המיוחדת הזו: לסגל המרצים, שתמיד נתן לנו את הבמה לשאול שאלות ודאג גם לתת מענה, תודה למזכירות האקדמית ולראשי החוגים השונים. לדר' צילה ארן ולחנה גרוס. אני רוצה לומר תודה גדולה לכל המשפחות כאן. תודה להורים על ההשקעה, על האהבה ועל העזרה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן