איך זורקים ביצה מקומה שישית - בלי שתישבר?

כיצד ניתן לזרוק ביצה מבניין בן 6 קומות מבלי שתישבר? במרכז האקדמי לב בחנו את השאלה באמצעות תחרות יצירתית שהתקיימה השבוע. הזוכה בתחרות הצניח את הביצה עם בלוני הליום, בתוך כוס פלסטיק

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/19 12:44 א בתמוז התשעט

איך זורקים ביצה מקומה שישית - בלי שתישבר?
הזוכה בתחרות עם הביצה שלא נשברה, צילום: יח"צ

אגודת הסטודנטים של המרכז האקדמי לב שבירושלים ערכה תחרות מדעית יוצאת דופן: תחרות להטלת ביצה חיה מהקומה השישית. המתמודדים היו צריכים להמציא שיטה יצירתית שבה ניתן יהיה להפיל את הביצה מגובה רב ומבלי שתישבר.

20 סטודנטים חדורי מוטיבציה השתתפו בתחרות וניסו את מזלם בלשמור על הביצה שלמה. בין המודלים המצליחים בתחרות: ביצה שהוטמנה בתוך קופסה מלאה בפופקורן, שהגן עליה. ביצה שהוצנחה על ידי מצנח שנפתח תוך כדי הנפילה, וביצה שהוגנה על ידי חומרים משומשים – חסכוני ויעיל.

ההתקן שהוביל את הביצה בשלום לקרקע

ההתקן שהוביל את הביצה בשלום לקרקעצילום: יח"צ

במקום הראשון בתחרות זכה הסטודנט משה פלג שהטיל את הביצה בהצלחה בזכות "הפתרון המרחף" שהמציא. לדבריי השופטים, הוא ניצח בזכות הפתרון, המקוריות והעיצוב היפה.  "כדי שהביצה לא תשבר צריך להאט את מהירות הנפילה ולדאוג למבנה רך ובולם זעזועים", הוא מסביר. "כדי לבלום זעזועים השתמשתי בקשיות לשתיה ובשכבה דקה של ספוג - כל אלה בתוך ומחוץ לכוס פלסטיק. כדי להקטין את מהירות ההתנגשות - הוספתי בלוני הליום, מה שהתברר כפתרון לא זול כלל! מה שנשאר היה זה לזרוק את הביצה מקומה 6 ולקוות שהרוח לא תשפיע על המסלול. מה שלשמחתי לא קרה".

במקום השני בתחרות זכה הסטודנט שילה קלימובסקי שניצח בזכות המקוריות והמהירות הגבוהה של הנפילה: 5 שניות בלבד! הפתרון של קלימובסקי נקרא "הפתרון הטעים": "ליפפנו את הביצה בצמר גפן שיגן עליה", הסביר, "שמנו אותה בתוך שקית עם צמר גפן ועם פופקורן, הכל במטרה להגן על הביצה בנפילתה. קשרנו היטב את השקית. ליתר ביטחון וכדי שהשקית לא תתפוצץ מהלחץ שבנפילה, עשינו בשקית כמה חורים קטנים. כך בנפילה לא נוצר לחץ. את הצמר הוספנו בשביל ההגנה ועל היעילות של הפופקורן למדנו מבחינה באינטרנט. בחרנו בדרך הזאת כי היא דרך יעילה ופשוטה. לשמחתי זה הצליח".

יו״ר אגודת הסטודנטים במרכז האקדמי לב, סיזר יצחק קיסר, מסר: "הסטודנטים שלנו הפגינו יצירתיות יוצאת מן הכלל, זו התחרות הראשונה שראיתי בה אחוזים גבוהים כל כך הצליחו להנחית את הביצה שלמה. אגודת הסטודנטים שמחה לעודד את הסטודנטים לחשוב מחוץ לקופסה ולפתח יצירתיות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן