חידון התלמוד : הורים וילדים מתחרים ביחד

1000 ילדים והורים מהעולם ומישראל יתחרו בשנה הבאה בידע נרחב בעולם התלמוד – היום – איסרו חג שבועות,  מתחיל השלב הראשון בחידון

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/19 15:24 ז בסיון התשעט

חידון התלמוד : הורים וילדים מתחרים ביחד
מאיר יעקבסון מייסד התלמוד הישראלי ואבי רט המנהל החינוכי, צילום: יעקב כהן

1000 ילדים והורים מהעולם ומישראל יתחרו בשנה הבאה בידע נרחב בעולם התלמוד – היום – איסרו חג שבועות,  מתחיל השלב הראשון בחידון, השלב האינטרנטי שבו יענו הורים וילדים על שאלות שעוסקות בסוגיות מהתלמוד הבבלי. 
אחרי המסורת של חידון התנ"ך העולמי שהפך לסמל לאומי, כעת תורו של התלמוד הבבלי, הנחשב כסוד הלמדנות היהודית. בעוד כחצי שנה יתקיים בתיאטרון ירושלים בבירה חידון התלמוד העולמי לילדים ונוער שבו יתחרו הורים וילדים על סוגיות נבחרות מכל מסכתות התלמוד.
את החידון יזמו אנשי התלמוד הישראלי המפעילים את פרוייקט הדף היומי לילדים, מאיר יעקבסון  אבי רט וחיים פרייליכמן, כיום לומדים במסגרת המפעל מאות אלפי ילדים מידי יום , קטע מונגש מהתלמוד, עם הוריהם.
באמצעות נציגים ממשרד החינוך ומתנדבים מהקהילות היהודיות בחו"ל הם פנו  לתלמידים יהודיים בגילאי בית הספר היסודי להרשם לחידון האינטרנטי, כשהזוכים בו יעלו לשלבי הביניים ולאחר מכן יבחרו 12 העולים לגמר החידון,  


"המיוחד בחידון התלמוד" מספר אבי רט, עורך ומנהל חינוכי של התלמוד הישראלי "הוא שלצד הילדים ישב גם אחד מההורים וישתתף גם הוא בחידון. החידון יערך בתום שבע שנות מחזור  הלימוד של הדף היומי. בחודש כסלו בשנה הבאה, אז יסיימו כל לומדי הדף היומי את 2711 הדפים שיש בכל התלמוד הבבלי"
"הזמנו את נשיא המדינה ואנו מקווים כי יסכים להעניק את הפרס לזוכי החידון" אומר מאיר יעקבסון, מייסד מפעל התלמוד הישראלי,  "אחוז היהודים בקרב זוכי פרס נובל גבוה במיוחד בעיקר בשל ההעמקה בלימודי התלמוד וההבנה שהדבר החשוב ביותר בלימוד, בכל לימוד הוא היכולת לשאול  ולהקשות.  את המסר הזה אנחנו מבקשים להעביר לדור הבא." 


התלמוד הישראלי, נולד גם כדי להעצים את התא המשפחתי. באמצעות הלימוד המשפחתי המשותף של התלמוד הישראלי מתחזק חיבור וקשר בין דורי, עד כה נרשמו כבר כאלף ילדים לחידון, ויחד עם הוריהם מדובר בכאלפיים הורים וילדים. "כשהורים אומרים לי שהילדים משגעים אותם ללמוד יחד לחידון, אני שמח!", מוסיף אבי רט: "הילדים מוציאים את ההורים מהטלפונים והטלוויזיה וגורמים להם ללמוד יחד. אז אני לוקח על עצמי את הכעסים של ההורים כי ברבות הימים הם יודו  שכפינו עליהם זמן איכות עם הילדים. בדמיוני אני רואה במעמד החידון על הבמה ארבעה דורות שמסיימים את הש"ס: סבא רבא, סבא, אבא ונכד".
"אנחנו מוצאים שדווקא ילד שבא כל הזמן במגע עם טכנולוגיות, מחפש את החום האנושי ואת זה אנחנו נותנים לו ביציקת תוכן לקיום שלו וזו זכות גדולה מאוד. ילד שיושב עם אבא או סבא ומקשה עליו שאלה והאבא עונה לו, זה העברת האישיות של האבא ועולם הערכים של האבא והסבא מדורי דורות."