תלמידים מאמי"ת מודיעין - ישתתפו בתחרות רובוטיקה עולמית

קבוצת תלמידים מבית הספר אמי"ת מודיעין, פיתחה גרב מיוחדת עבור אסטרונאוטים. הקבוצה צפויה לקחת חלק בתחרות רובוטיקה שתתקיים בחודש הבא באוסטרליה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/19 13:52 ז באייר התשעט

תלמידים מאמי"ת מודיעין - ישתתפו בתחרות רובוטיקה עולמית
המשלחת של אמית מודיעין, צילום: כיפהבוטס

תכנית FIRST LEGO League שמה לה למטרה, לחשוף תלמידים לעולם המדע והטכנולוגיה. ההשתתפות בה, כרוכה במציאת פתרונות לבעיות קיימות, בהתאם לנושא  נבחר ואשר משתנה בכל שנה. הקבוצות המשתתפות לוקחות חלק בתחרות בינלאומית, אשר תתקיים השנה באוסטרליה.

הנושא השנתי שנבחר לשנה זו, הוא חלל. לשם כך נדרשים התלמידים לבחור שאלת חקר בה הם מעוניינים להעמיק, וכן, לייצר רובוט אשר נותן מענה לבעיה. הניקוד מוענק בין היתר, על עבודת הצוות, החשיבה היצירתית, וכן, על הצגת פתרון חדשני.

לביא ארזי (14), תלמיד כיתה ח', המשתתף בתחרות מספר: "שאלת החקר שלנו עסקה בבעיות המתעוררות בעקבות שהות ממושכת של אנסטרונאטים בחלל, כלומר, חודש ומעלה. והן יכולות להיות בעיות פיזיות או פסיכולוגיות.

כשאסטרונאוטים חוזרים משהות ממושכת בחלל, הם מתניידים בכיסא גלגלים, כי הגוף שלהם הורגל לכך שהוא לא צריך לסחוב את העצמות. ולכן הן מאוד עדינות ושבירות, וההתאוששות היא מאוד ארוכה. אנחנו בחרנו להתמקד בבעיה של זרימת הנוזלים והדם בגוף. 

בכדור הארץ, הלב נמצא באזור העליון של הגוף, כדי למשוך את הדם למעלה, להתנגד לכח המשיכה. בחלל אין את כח המשיכה, ולכן הפעולה הזו מתייתרת, והנוזלים נשארים באזור העליון של הגוף. מה שאנחנו עושים, זה משתמשים במצב של רטט בכפות הרגליים ובגפיים התחתונות, והוא גורם לכיווץ השרירים וליניקה של הדם חזרה למסלול הרגיל, לגפיים התחתונות".

הגרב שפיתחה הקבוצה

הגרב שפיתחה הקבוצהצילום: כיפהבוטס

 

"ראינו שיש פתרון המשמש חולי סכרת ואנשים הסובלים מאי ספיקה תמידית, וגם מחקרים המוכיחים שהרטט עוזר לזרימה של הדם. אז תכננו גרב שתבצע את הפעולה הזו, מאחר ואסטרונאוטים נותרים עם אותם הגרביים, מהרגע שהם טסים, ועד רגע החזרה לארץ.

לפני כחודש רשמנו על המוצר הזה פטנט, ואנו מקווים לרוץ איתו קדימה. שוחחנו גם עם ד"ר ברוך כץ, שהוא רופא חלל, והוא הציע לקחת את המוצר איתו לנאס"א, על מנת שישרת את המשלחת אשר תטוס למאדים". 

צחי גרין, מוביל תחום הרובוטיקה באמי"ת מודיעין: "הקבוצה רואה בנסיעה משימה חינוכית ומדינית, במיוחד לאור המרחק הגיאוגרפי הגדול בין המדינות. בהזדמנות זו אנו פונים לכל מי שמעוניין לסייע ולתרום ברכישת דגלונים ואביזרים שיעשו הרבה אור ישראלי באוסטרליה. ניתן לפנות אלינו: kipabots2019@gmail.com