מה לעשות עם הילדים בשלג?

חמש דרכים בהן תוכלו להעסיק את הילדים בעת השלג, זמן אידיאלי לחיזוק המשפחתיות, היצירתיות ולחיזוק הקשר עם הילדים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/01/16 19:24 טו בשבט התשעו

מה לעשות עם הילדים בשלג?
שלג בירושלים. ארכיון, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הבטיחו לנו שלג, וכפי שניתן לראות על מדפי הסופרים שרוקנו השבוע כמעט לחלוטין בבהלת קניות מטורפת המתעלמת מהעובדה שהסערות הכי גדולות שיש לנו פה הן בנות כמה ימים בלבד. כך שאוכל יש לכולנו, אך עדיין נצטרך ככל הנראה להיות עם הילדים בבית ולהעסיק אותם.

כדי להתגבר על המשימה השלוּגה אספנו עבורכם חמשה דברים שתוכלו לעשות יחד עם הילדים:

בובת שלג: אם יתמזל מזלם של הילדים ותרד כמות שלג נדיבה תוכלו לצאת החוצה (או לעודד אותם מרחוק) ולבנות בובת שלג משעשעת. תוכלו להיעזר כמובן בעזרי קישוט שונים: מטריה, גזר, כפתורים, צעיף, כובע (וכל דבר שישרוף לילדים עוד זמן וייתר לכם את הצורך למצוא להם תעסוקה חדשה).

בונים מתקדמים יותר יפסלו בשלג הקר איגלו או כל דמות אחרת. שימו לב שהילדים עטופים כיאות, התחושה לאחר רדת השלג היא שלא כל כך קר למרות שבפועל הקור בעיצומו וניתן להצטנן בקלות. כפפות איכותיות יקלו על תחושת הצריבה מהקור של השלג.

מרק: אין כמו מרק חם ביום חורף קפוא ומושלג. העמידו את הילדים בשורה והכינו את המרק המסובך ביותר שאתם מכירים ולא העזתם להכין כי אין לכם כוח לחתוך ולקלף שעתיים. אצלנו בבית ככל הנראה יהיה זה מרק חרירה מרוקאי קלאסי, שרק חיתוך בשר השווארמה הודו לתוכו היא משימה מעצבנת וארוכה.

נצלו את ההזדמנות ללמד את הילדים לסייע במטבח וגם ליהנות ממרק חם ומחמם שאין נפלא ממנו ביום חורף שכזה.

רעיון נוסף, אפו עם הילדים לחמניות, העיסוק בבצק והצורות שניתן לעשות בו הן חוויה מהנה לילדים בכל הגילאים.

משחקי קופסה: משחקי הקופסא השונים הם זמן חוויה משפחתי מהנה במיוחד. מומלץ בימים אלו בהן כל המשפחה נמצאת יחד לנצל אותם לדינמיקה משפחתית חיובית באמצעות משחקים שמפתחים את הקשר של הילדים וההורים ומפתחים בילדים ערכי משחק ומוסריות וגם יכולות שונות בהתאם למשחק בו תבחרו.

אצלנו בבית יש בארון של חדר השינה ערמת משחקים מכובדת ממנה אנו שולפים מידי פעם משחק ומשחקים עם הילדים כשהמשחק עצמו מהווה חוויה עבור הילדים שמחכים לכך בכיליון עיניים. כמובן שצריך לבחור משחקים מתאימים לרמת הילדים כשניתן למצוא משחקים שמתאימים לילדים ולהורים וכך גם ההורים יוכלו ליהנות משעת המשחק ולא לחוש שהם "מקריבים" את עצמם.

יצירה: ליצירה צריך להיערך לפני הסערה ולהכין בבית אביזרי יצירה מתאימים למלאכה אותה תחליטו לעשות עם הילדים בהתאם לגילם. אך גם אם לא התארגנתם לפני השלג הרשת מלאה בדוגמאות של מלאכות מקסימות שתוכלו להכין מדברים שנמצאים אצלכם בבית ומעולם לא הסתכלתם עליהם כעל אביזרי יצירה ומבלי להזדקק לחומרים וכלים מיוחדים.

ניקיון: עד כמה שזה נשמע יצירתי ומעצבן, ניתן להשתלט יחד תוך זמן קצר יחסית על בלגן של כמה ימים (חודשים או שנים תלוי באיזה בית מדובר), השילוב של הצורך של כולם להיות בבית וילדים בגיל מתאים שרוצים לנוע ולהתחמם יכול להיות מוצלח במיוחד עבור הבית ועבור ההורים.

שלג נעים!