פותחים שנת לימודים 181 אלף תלמידים יעלו לכיתה א' - זה מספר המורים במערכת

ביום שישי הקרוב תיפתח שנת הלימודים תשפ"ד בחטיבות הביניים, בתי הספר היסודיים וגני הילדים ו-181 אלף תלמידים יתחילו את לימודיהם בכיתה א'. המסר העיקרי של מערכת החינוך יעסוק ב"השקעה ובמאמץ" של התלמיד | כל המספרים לקראת פתיחת השנה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/08/23 14:01 יא באלול התשפג

181 אלף תלמידים יעלו לכיתה א' - זה מספר המורים במערכת
בית ספר, מתחילים שנה, צילום: Michael Giladi/Flash90

למעלה ממיליון ושבע מאות אלף תלמידי בתי הספר היסודיים והגנים יפתחו את שנת הלימודים תשפ"ד ביום השישי הקרוב, מתוכם כ-181,000 תלמידי כיתות א' שיתחילו את דרכם לראשונה בבית הספר. השאלה הגדולה נוגעת לקצת פחות מחצי מיליון תלמידי התיכון שימתינו לסיום המו"מ בין האוצר וארגון המורים שמטרה להבין אם הם מתחילים את הלימודים כרגיל.

150 אלף תלמידים מחוננים, 231 אלף עובדי הוראה

בין היתר יפתחו כ-22,400 גני ילדים וכ-3,480 בתי ספר יסודיים. מספר הילדים הכולל במערכת החינוך יעמוד בשנה הבאה על 2,535,000 תלמידים, מתוכם 142 אלף שיעלו לכיתות י"ב. מספר עובדי ההוראה יעמוד השנה על כ-231 אלף עובדים. מתוך סך התלמידים, כ-150 אלף נחשבים למצטיינים ומחוננים. זכאי החינוך המיוחד יעמדו השנה על כ-295 אלף תלמידים.

גן ילדים, בדקו כמה יעלה לכם

גן ילדים, בדקו כמה יעלה לכם, צילום: Michael Giladi/Flash90

החשיבות בהשקעה ובמאמץ: המסר שיעבור לתלמידים

השנה, תעסוק מערכת החינוך בערכי המיצוי והמצוינות במסגרת הנושא השנתי הנבחר. בין היתר, יועברו לכל תלמידה ותלמיד במערכת החינוך מסרים על החשיבות בהשקעה ובמאמץ במטרה שנושא זה יביא לעידוד התלמידים לפעול מתוך רצון אישי וטבעי.

הנושא השנתי נבחר בהלימה לתוכנית העבודה החדשה של מערכת החינוך: "מאסטרטגיה לפרקטיקה - יציבות, גמישות וצמיחה", תכנית עבודה שמגדירה את חזון מערכת החינוך לשנים הקרובות. במסגרת בהיערכות לפתיחת השנה, החל מיום חמישי יפעל חדר מצב שייתן מענה להורים, לתלמידים ולעובדי ההוראה אודות תמונת המצב העדכנית של פתיחת שנת הלימודים.

תלמידות בית ספר, אילוסטרציה

תלמידות בית ספר, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

שעות פעילות חדרי המצב:
ערב פתיחת שנת הלימודים (יום חמישי, 31.8.23, 23:00 – 19:00)
בוקר פתיחת שנת הלימודים (יום שישי, 1.9.23, 09:30 – 06:30)
מוצ"ש כשעה לאחר צאת השבת

"תלמידים ואנשי החינוך יוכלו לשמוע ולקבל דעות שונות"

שר החינוך, יואב קיש אומר לקראת פתיחת השנה: "במהלך שנת הלימודים מערכת החינוך תוביל את התכנית 'חינוך לכל הדעות', תעסוק במשבר החברתי הקיים במדינת ישראל ותיתן מקום ראוי, מכבד ומכיל לשיח מוגן ובטוח. אנשי החינוך ייזמו שיח העוסק בשסע החברתי ומחלוקות בחברה. במסגרת הזו התלמידים ואנשי החינוך יוכלו לשמוע ולקבל דעות שונות ולהיות שותפים לשיח מכבד". מ"מ מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני הוסיף כי "בשנה זאת אנו נשים דגש בערכי המיצוי והמצוינות ובתוך כך נעניק לתלמידות ולתלמידים את הכלים שיובילו אותם להצלחה המקסימלית".

תלמידים, השנה תיפתח כמתוכנן?

תלמידים, השנה תיפתח כמתוכנן?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90