הדרך הכי טובה להעביר את החופש בשקט: פודקאסטים מומלצים לילדים

לכבוד החופש הגדול, "כאן הסכתים" מתרחבים ומשיקים פודקאסטים חדשים לילדים במגוון נושאים | בנוסף יעלו העונות החדשות של ההסכתים המובילים: היסטוריה לילדים, גורי כיס, המעבדה לילדות וילדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/23 17:35 ט בתמוז התשפג

הדרך הכי טובה להעביר את החופש בשקט: פודקאסטים מומלצים לילדים
צילום: shutterstock

הילדים מחכים בקוצר רוח לחופש הגדול כל השנה אך ההורים קצת פחות. אחד הפחדים הגדולים של הורים בימים אלו, היא לשמוע את צמד המילים "משעמם לי" והניסיון להרגיע את הילדים לפעמים לא צולח. לכבוד החופש הגדול, "כאן הסכתים" מתרחבים ומשיקים הסכתים חדשים לילדים במגוון נושאים: היסטוריה, ספרות, תנ"ך, מדע ועוד.

"סיפורי מעשיות"

הסופרת רונית חכם, זוכת הפרס למפעל חיים לספרות ילדים מטעם משרד החינוך, עומדת מאחורי סדרת סיפורים קוליים (תסכיתים) לילדים המבוססים על סיפורי עם בעיבוד מקומי ועכשווי. בין השאר יוכלו הילדים וההורים להחיות את הקסם של "הדייג ודג הזהב", "אלאדין" ועוד. הסיפורים מוגשים עם מוסיקה מקורית מבית היוצר של ההרכב הירושלמי "אקוט" -  ענבל ג'משיד וגלעד ואקנין וכן המספר השחקן אבי כהן. הרעיון העומד מאחורי הההסכת הוא להחיות את מסורת מספרי הסיפורים סביבם התכנסו במהלך הדורות, מאזינים מכל הגילים כדי לשמוע מעשיות ואגדות. ההסכת מכיל 9 פרקים.

"סוכן חלל"

בר חיון מנגיש לילדים את עולם האסטרונומיה. מתחנת החלל שלו הוא בודק למה יש חורים שחורים או מהי גלקסיה. חיון הוא כותב, מרצה לספרות וגם עובד בסוכנות החלל הישראלית בהנגשת אסטרונומיה למורים, מחנכים ולקהל הרחב. ההסכת מכיל 12 פרקים.

"דידי וירדן בפיג'מה"

ירדן בר כוכבא ודידי שחר, כוכבי הסכתי הילדים "ראש מלא סיפורים" ו"תנינה" חוזרים ל"כאן הסכתים" עם הסכת ילדים חדש. בכל פרק יספרו דידי וירדן סיפור ילדים ישראלי. ההסכת יכלול גם שירים וביצועיים מקוריים.

ספריית פיג'מה היא פרוייקט של קרן גרינספון ישראל – והיא גרסה ישראלית של הפרוייקט האמריקאי PJ LIBRARY. התוכנית מעניקה ספרים למאות אלפי ילדים וילדות מגיל המעון עד כתה ב והיא מעודדת קריאה, אהבת ספרים ותומכת בסופרים ישראליים. כ- 100 ספרים יצאו כבר בספריית פיג'מה בין השאר של אפרים סידון, נעמי שמר, עודד בורלא, רונית חכם, שהם סמית, דתיה בן דור, ג'קי לוי, שלמה תנאי, לאה נאור, לאה גולדברג, רות קלדרון ועוד. ההסכת מכיל 10 פרקים.

בנוסף יעלו העונות החדשות של ההסכתים המובילים

בנוסף יעלו במהלך יולי ואוגוסט גם עונות חדשות להסכתים הפופולאריים הותיקים: 

היסטוריה לילדים - ההסכת הוותיק והאהוב של יובל מלחי, שמביא את הסיפורים הגדולים (והגדולים פחות) בהיסטוריה עם פרקים חדשים. עד כה כבר האזינו יותר מ-5 מיליון להסכת.

גורי כיס - הגרסה של חיות כיס לכל המשפחה. שאול אמסטדמסקי וצליל אברהם עונים לשאלות של ילדים בנושאי כלכלה.

המעבדה לילדות ולילדים - רונה גרשון-תלמי יוצאת למסע מחקר עם אנשי אקדמיה בעקבות שאלות של ילדים.