חוזרים ללמוד עצות למורה המתחיל | אל תתנשאו על התלמידים

היחס אל התלמידים מאוד חשוב, אסור להתנשא עליהם אבל חלק מלהיות מורה זה כן לשדר סמכות וצריך לדעת לאזן. התלמידים הם לא חברים שלנו וצריך לשדר להם שאנחנו הגורם עם הסמכות בכיתה

חדשות כיפה יצחק אלקיים 01/09/21 17:07 כד באלול התשפא

עצות למורה המתחיל | אל תתנשאו על התלמידים
שלום כתה א, צילום: Hadas Parush/Flash 90

קודם כל אבקש לאחל בהצלחה לכל המורות המורים והמורות החדשים והוותיקים. 24 שנה לימדתי בתיכונים ובחט"ב ובמקביל עבדתי בהייטק , ואני מוכרח להודות שאין תחליף לסיפוק של העשייה החינוכית. את העצות שלי למורים החדשים ברצוני לחלק לשניים:

1. המורה מול התלמידים

2. ההתפתחות המקצועית של המורה.

לגבי היחס של המורה מול התלמידים,

מאוד חשוב בעייני ונכון לכל מורה הוא הצורך להיות בכמה רמות יותר גבוה מהחומר שאותו אני הולך ללמד. הרווח הוא שמול התלמיד אתה בעל סמכות מקצועית. בנוסף מדי פעם רצוי לשחרר נקודות שלא שייכם לחומר הנלמד, זה מעלה את הרצון ללמוד עוד ולהעריך את המקצוע.

אולם, אני זוכר מקרים בהם תלמיד נתן דרך אל הפתרון יותר חכמה משלי ולא התביישתי בכך, אלא להפך, מחקתי את הדרך שלי ורשמתי את התשובה שלו על הלוח.

גם נהגתי לחלק פרס ( סוכריות) לתלמידים המצביעים על טעות או על חוסר דיוק. דבר זה מגביר את ההקשבה.

מאוד חשוב הוא היחס אל התלמידים, אני מאמין שאסור להתנשא עליהם מחד, אבל מאידך חלק מלהיות מורה זה כן לשדר סמכות. התלמידים הם לא חברים שלנו וכן צריך לשדר להם שאנחנו הגורם עם הסמכות בכיתה.

למען ההתפתחות המקצועית של המורה ברצוני להציע שתי עצות. ראשית זה לא בושה להכניס מורה אחר שיצפה בך ויעניק פרספקטיבה אחרת. אם זה קשה מדי ( לא תמיד מוצאים את המורה המתאים) , אפשר להסריט את השיעור , מצלמה על המורה ולצפות לאחר השיעור במה שהעברת. (כמובן שיש מבחינה אתית לדווח על כך לתלמידים ולהדגיש להם שאתה מצלם רק את עצמך ולא אותם) בשיטה זאת מגלים את ההנהגות ( של המורה) הגורמים להפרעות ולחוסר עניין למשל זיהיתי שאני צריך להאט את קצב הדיבור שלי , או שאני מתחיל את השיעור בפועל רק אחרי שש דקות.

עצה נוספת שלי היא תמיד להתייעץ, יש עוד מורים בבית ספר, בין מתחום הדעת שלך או מתחומים אחרים, מכל אחד אפשר ללמוד ולהתפתח.

 

שתהיה שנה טובה ומוצלחת לכולם.

יצחק אלקיים, שימש כמורה למתמטיקה במשך 24 ביניהם בישיבת בני עקיבא אורות יהודה 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן