חוזרים ללימודים למה לשלוח ילד ללא מגבלה לגן בכפר שיקומי?

בכפר השיקומי עדי נגב- נחלת ערן, בו אוכלוסייה עם מוגבלויות שונות, החליטו לפתוח גם לילדים ללא מגבלות. היום, אחרי עשור, זהו הגן המבוקש במועצה מרחבים ואופקים והוא מתמלא במכסת הילדים עוד ביום פתיחת ההרשמה

חדשות כיפה דניאל וייס 01/09/21 09:24 כד באלול התשפא

למה לשלוח ילד ללא מגבלה לגן בכפר שיקומי?
צילום: shutterstock

לפני למעלה מעשור החליטו בכפר השיקומי "עדי נגב- נחלת ערן" לשלב גן לילדים ללא מגבלות בתחומי הכפר. הרעיון היה להגדיל את החשיפה לאוכלוסיה עם מגבלות לילדים מגיל מעון וגם עבור הוריהם. על אף החששות בתחילת הדרך לגבי ההיענות של הורים לרשום את ילדיהם לגן בכפר שכזה, ובסביבה שכזאת, הוחלט כי התמורות עבור הילדים שילדמו בגן הזה הן גבוהות ועל כן פתחו את הגן. לאט לאט קנה הגן את שמו בזכות החשיפה החשובה לאוכלוסיה עם מגבלות, ובכל סביבת יישובי מרחבים ואופקים נוהרים ההורים, ביום הראשון להרשמת הגנים, לרשום את ילדיהם לגן הזה. עם הזמן הוקם גם מעון לילדים עם מוגבלות ובתקופות של שגרה ישנן פעילויות מעורבות לילדי שני הגנים כדי להגדיל את החשיפה והרגישות של הילדים אחד כלפי השני. ההורים, שמגיעים מכל יישובי סביבת מרחבים ואופקים מוכנים לספוג את הנסיעה לגן, שהרי הגן נמצא בתוך הכפר השיקומי ולא בלב אחד היישובים. בעקבות הביקוש הרב הוחלט השנה גם לפתוח אשכול גנים בכפר השיקומי ובו גני ילדים, גני תקשורת וגנים רגילים עם כיתה לגיל הרך.

צילום: shutterstock

מור דמרי ממושב גילת, היא אמא לארבעה שהחליטה לשלוח את בנה לגן הילדים שנמצא בכפר השיקומי עדי נגב- נחלת ערן, "על אף העובדה שביישוב שלנו יש גנים ברמה גבוהה" מספרת מור, "אנו מעדיפים להתאמץ ולהסיע בכל בוקר מזה 5 שנים את ילדינו לגן בעדי  נגב. בכל גני המועצה ניתן לקבל חום, אהבה וערכים שילוו את ילדינו לאורך חייהם, אך המיוחד בגן זה הוא השילוב בין ילדי הגן לילדי עדי נגב, שם ילדינו לומדים לקבל את האחר, להכיר בכך שלא כולם שווים ושעליהם להכיר במגבלות האחר ולקבל אותו באהבה ובעיקר להכיר בזכותו של האחר להיות אחר בין אם מבחירה ובין אם שלא".
כשנשאלה מור מה החששות ליום הראשון ללימודים היא עונה: "בשל ההכרות המוקדמת עם צוות הגן אנו סמוכים ובטוחים שהדברים יעשו על הצד הטוב ביותר תוך שימת דגש על טובת הילד ובריאותו. הציפיות שימשיכו להיות צוות חם, אוהב ודואג כפי שהן".

צילום: shutterstock

בעדי נגב- נחלת ערן מספרים כי ניתן להגיד בוודאות כי ילדים שהתחנכו בגן של הכפר השיקומי, הם ילדים שגדלים להיות בעלי רגישות גבוה לסביבה, פתיחות והכלה באופן מובהק יותר מבני גילם.