נוער אפרת בפרויקט התנדבות מפתיע

בני הנוער במועצה המקומית אפרת מצאו דרך מענייינת לנצל את החופש הגדול והתנדבו לשירותי הכבאות וההצלה בתחנה האזורית

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/21 11:11 ו באב התשפא

נוער אפרת בפרויקט התנדבות מפתיע
תרגיל כבאות, צילום: אבי רומנו

מי שיגיע בימים הקרובים אל מטה הנוער שבמועצה המקומית אפרת יפגוש ב30 בני נוער, חלקם מאפרת חלקם מיישובי הסביבה כשהם חמושים בקסדות מגפיים ודגמ"ח. על החולצות הכיתוב כבאות והצלה. בני הנוער בחרו לנצל את חופשת הקיץ כדי לעבור הכשרה של צופי אש ולהוות מכפיל כוח בשירותי הכבאות וההצלה בתחנה אזורית יהודה. במהלך הקורס הם לומדים את יסודות כיבוי האש, מניעת התפשטות שריפות, גורמי סיכון, סיוע בתאונות דרכים, הפעלת כלים הידראוליים ועוד. באחד מרגעי השיא מתרגלים החניכים כניסה לבית אפוף עשן וחילוץ לכודים.
במועצה המקומית אפרת ציינו כי חלק מהמדריכים עתה היו בעבר צופי אש במועצה שעתה לוקחים חלק בבניית דור העתיד של כיבוי האש ובעיקר מבחינתם נוער אכפתי ומעורב.

ראש המועצה עודד רביבי אמר "בני הנוער שבוחרים לקחת אחריות ולהצטרף לצופי האש מצטרפים לשורה ארוכה של נערים ונערות שאנחנו אוהבים לקטלג כדבוקים למסך ומנותקים. מי שיסתובב בשטח יפגוש אותם מובילים כסאות גלגלים בהתנדבות בקייטנות לילדים עם צרכים מיוחדים, יראה אותם מתרגלים חילוץ לכודים משריפה ויגלה אותם יוצאים בריצה לקריאה כמתנדבי מד"א או המשטרה. האווירה ביישוב היא של נוער מתנדב וזו תוצאה של חינוך בבית בבית הספר ובעשייה של המועצה כולה"

מקבלים הדרכה

מקבלים הדרכהצילום: אבי רומנו

סגן טפסר תמיר ארז מפקד תחנה אזורית יהודה:  "זהו המחזור התשיעי של קורס צופי האש שמתקיים בשיתוף עם מועצה מקומית אפרת. מטרתנו היא "הצלת חיים נפש ורכוש" הנערים שיסיימו בהצלחה השבוע את ההכשרה יזכו להיות "צופי אש" בתחנות. במהלך ההתנדבות הם יהיו מכפיל כוח ללוחמי האש הפועלים במגוון אירועים מבצעיים ויעסקו בהצלחת חיים. מדובר בנוער איכותי התורם מזמנו כדי לעזור לזולת. מבין בוגרי המחזורים הראשונים של קורס צופי האש תושבי אפרת ישנם לוחמי אש ומפקדים מן המניין בכבאות והצלה לישראל והם אף עוסקים בהדרכה בקורס והכשרת דור העתיד. אני מודה למועצה ולעומד בראשה עודד רביבי ולמנכ"ל המועצה יהודה שוויגר על שיתוף הפעולה בנושא. ומודה לבני הנוער על הרצון לתרום ולעזור"