סטודנטים? 8 טיפים איך לעבור את תקופת המבחנים ולהישאר בחיים

סטודנטים, אם גם אליכם הגיעה השמועה בדבר האתר החדש של כיפה, וזנחתם את ה-Moodel לטובתנו, לפחות תפיקו תועלת. אולי רק התחלתם, אולי אתם באמצע ואולי בדיוק נרשמתם לכל מועדי ב', לכבוד הימים הלחוצים ותקופת המבחנים באוניברסיטה הכנו לכם טיפים איך להישאר בחיים, ואפילו ליהנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/21 12:48 כז בתמוז התשפא

סטודנטים?  8 טיפים איך לעבור את תקופת המבחנים ולהישאר בחיים
צילום: shutterstock

אוכל

 הדבר הראשון והכי חשוב, לא לשכוח לאכול. למרות העייפות וחוסר הזמן, אסור לדלג על ארוחות. גם אם אתם לא מרגישים רעב, הגוף זקוק לאנרגיה. אין הכוונה שתארגנו סעודה רבת משתתפים עם שלוש מנות וקינוח מפתה, אבל מותר להשקיע כמה דקות ביום לחיתוך סלט, חימום השניצלים משבת או טיגון חביתה. יש מאכלים שמסייעים בשמירה על תפקוד המוח ומשפרים את הריכוז כמו אבוקדו, אגוזי מלך, שקדים ודגים.

צילום: shutterstock

להכין חומר מראש

אתם עלולים לחשוב שזה מיותר, ומקסימום תצלמו מהחנונית התורנית כמה סיכומים יום לפני המבחן, אבל זו טעות. לא כל החומר חשוב ולא כל המאמרים שמופיעים בסילבוס נכללים בחומר לבחינה. לכן, טוב תעשו אם שבוע לפני (מומלץ חודש) תוודאו שיש לכם את כל הסיכומים והמצגות. לפעמים בשיעור האחרון המרצה מתמצת את החומר או נותן שאלות חזרה, חשוב שתהיו מעודכנים. ועוד דבר, כלל חשוב בתורת הלמידה, לא לומדים בערב שלפני הבחינה. תכננו את הזמן.

צפייה בסדרות

כן, בהחלט קראתם נכון. תפנו זמן לתחביבים, גם אם יש ארבעה מבחנים בשבוע והגשת סוף סמסטר. שעה ביום של נגינה או חצי שעת צפייה בסיטקום חביב, הנפש שלכם זקוקה להתרעננות. יתרון נוסף הוא שהצפייה נותנת לכם תמריץ, ממש כמו סוכריה לילד שיסיים את הצלחת. סקרנים לדעת את ההמשך בפמת"א? מעולה, תוכלו לעשות זאת אחרי שתסיימו את התרגול האחרון בסטטיסטיקה.

שינה

פעם מזמן, היה לי מבחן בשעה 09:00 בבוקר. הבעיה הייתה שהמבחן הקודם התחיל בשעה 17:00 בערב שלפני כן והסתיים בשעה 21:00. בקושי 12 שעות הפוגה בין מבחן למבחן. למרות הפיתוי ללילה לבן, פשוט הלכתי לישון. בזמן השינה המוח מעבד מידע, ואנחנו זקוקים למנוחה כדי להיות חדים וערניים. גם אם תדעו בעל פה את כל ההגדרות לשאלה הפתוחה ששווה הון נקודות, שום דבר לא יעזור לכם אם תנקרו בכיסא הלא נוח מעל דפי המבחן.

חברים

סטודנטים רבים נוהגים להתבכיין על חיי החברה שנכנסים להקפאה במהלך תקופת המבחנים, אבל טעות בידם. הסתגרות בין ארבע קירות למשך שבועות ושינון עצמי של טקסטים לא בהכרח מביאים להצלחה. פגישה עם חברים או יציאה לבילוי עשויה לשפר את יכולות הלמידה ופשוט לאוורר את המוח. הלחץ יפחת ואיתו יעלו סיכויי ההצלחה. אם אתם נוהגים ללמוד ביחד, מה טוב. אפשר להתארגן מראש על קבוצת למידה, להשתלט על דירת מעונות ולהזמין אוכל. גם פלז'ר וגם ביזנס.

צילום: shutterstock

להכיר את המרצה

נכון, בתחילת השנה למדתם בריבועי זום קטנים, ואם אתם בשנה הראשונה לא ראיתם אף איש צוות במציאות עד למבצע החיסונים. יש לקוות שמאז שחזרתם ללימודים פרונטליים הספקתם להשלים פערים ולהכיר את האנשים שמלמדים אתכם. קודם כל, בשם ובמראה, שלא תתלוננו בקול רם מדי על "היצור השטני שחיבר את המבחן" בעודו עומד מאחוריכם בתור לקפיטריה, וגם בסגנון ההוראה. מרצים הם לא מורים של משרד החינוך ואין להם שיטת הוראה קבועה להיצמד אליה. כלומר, הם מלמדים איך שבא להם. לפעמים גם משתמשים באוצר מילים ייחודי של תחום המחקר או נהנים לסרבל את השיח במשפטים מורכבים חסרי פואנטה. חשוב שתכירו את סגנון כתיבת השאלות ואת האופן שבו בנויה תשובה טובה מבחינתם.

לוותר על דברים לא רלוונטיים

אין צורך לעבור דירה או להתחתן בדיוק בשבוע שבו נקבעו שלושה מבחנים. גם ביקור אצל רופא השיניים עלול להיות מיותר, ואפילו טיפול לרכב. כל מה שלא מקל עליכם את העומס, פשוט להעיף מהלו"ז. תאריכי המבחנים לרוב מפורסמים כבר בתחילת הסמסטר, ולכם נותר רק להיערך בהתאם ולפנות את כל מטלות החיים המלחיצות לתקופה שאין בה מבחנים.

שמיעה סלקטיבית

מכירים את הסטודנטים שיוצאים מהמבחן ומתחילים להשוות תשובות? תתרחקו מהם, כמה שיותר מהר. זה מלחיץ ומיותר. מרגע שהגשתם את הבחינה לדודה הנחמדה, זה נגמר, לפחות עד לקבלת הציונים. לא לגשת למרצה להתבכיין, לא לנסות לשחזר שאלות או להשוות סעיפים, פשוט תשכחו מהכל. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן