שאשא-ביטון: "אפשר להעביר את החופש הגדול לאוגוסט-ספטמבר"

שרת החינוך רק שבוע שלישי בתפקידה וכבר ערוכה לשינויים במערכת כמו שינויי אופי הלמידה בימי שישי: "אנו נבטל את הלימודים המסורתיים" אך מבטיחה: "ביום שישי הילדים יהיו בבתי הספר והמורים לא יעבדו פחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/21 07:53 כ בתמוז התשפא

שאשא-ביטון: "אפשר להעביר את החופש הגדול לאוגוסט-ספטמבר"
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

הבוקר (ד') זה יקרה: שנת הלימודים תשפ"א, שהתקיימה בצל הקורונה, תגיע לסיומה גם בגני הילדים (6-3) ובבתי הספר היסודיים (א'-ו). 1,661,890 תלמידים ייצאו היום באופן רשמי לחופשת הקיץ (חלקם ימשיכו לבתי הספר המלמדים) לאחר שנה רוויית קשיים, מתווים מסובכים ובלתי הגיוניים, חשש וחרדה, ירידה בציונים והרבה שעות מול מסך המחשב מהבית - בתקווה ששנת הלימודים הבאה תהיה שונה לחלוטין.

כזכור, שנת הלימודים לא נפתחה בכל הארץ - והתלמידים שמתגוררים בערים האדומות חיכו שבועות רבים בבית. הלימודים בכיתות א'-ד' התקיימו בקפסולות, ותלמידי ה'-ו' ראו את הכיתה רק פעמיים בשבוע וגם אז, כמו כל התלמידים, ישבו בכיתה עם מסיכות. נזקי הקורונה התאפיינו לא רק בפערים הפדגוגיים שהלכו והתעצמו, אלא גם בנזקים נפשיים ופסיכולוגיים שנגרמו לתלמידים הבוגרים, שבילו את רוב השנה בגפם. תחושות הבדידות והבריונות גדלו, ויידרשו לא מעט שנים לתקן את הנזק.

שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, בדיוק נכנסה לתפקיד בימיה האחרונים של שנת הלימודים, אך נערכת כבר עכשיו לשנת הלימודים הבאה. "אנחנו מקימים צוות שיכלול אנשי משרד וגם אנשי מקצוע ממשרד הבריאות, ויחד איתם נגבש תכנית לשנה הבאה. התפיסה היא לשמר את השגרה עבור התלמידים, אם חלילה תהיה התפרצות", סיפרה בראיון ל"ישראל היום". עוד הוסיפה: "אם נניח יקרה משהו, למשל פנדמיה חדשה - כל הנושא של האמצעים הדיגיטליים והלמידה מרחוק כבר מוכר לנו. הנחתי שתלמידים לא יחזירו את אמצעי הקצה שהושאלו להם מבית הספר בסוף שנת הלימודים. המחשבים והטלפונים נשארים אצלם כדי שיוכלו להמשיך למידה ברצף".

השרה שאש ביטון כבר החלה בהצגת שינויים במערכת החינוך, בהם שינוי אופי הלמידה בימי שישי.   "אנו נבטל את הלימודים המסורתיים ביום שישי ולהפוך אותו לשישי חברתי. תהיה פעילות העשרה, שיתוף תנועות נוער ואפילו נשלב את המחויבות האישית של תלמידי תיכון בתוך בתי הספר היסודיים". יש לא מעט הורים שחוששים שייקחו להם את יום שישי השרה שאשא ביטון מרגיעה ואומרת:
"ביום שישי הילדים יהיו בבתי הספר. הכוונה היא ליצור משהו עם השפעה משמעותית רחבה, אני לא רואה במערכת החינוך בית ספר, אלא בית חינוך עם אלמנטים חברתיים, רגשיים וכדומה. המורים לא יעבדו פחות".

עוד שינוי גדול בפתח הוא שינוי ימי החופש הגדול של התלמידים: "דיברתי לא פעם על כך שאפשר למצוא פתרונות יצירתיים, כמו לשנות את החופש מיולי-אוגוסט לאוגוסט-ספטמבר, אבל זה משהו שאני רוצה לעבוד עליו יחד עם כל השותפים, אני לא רוצה שאף אחד במערכת ירגיש שבאים ומנחיתים. כל מה שנבנה עם השטח ומתוכו - יש ערובה שיצליח ויישאר לאורך זמן. כל ההנחתות למיניהן - זה לא מחזיק יותר מדי".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן