תנועת נאמני תורה ועבודה בקמפיין חדש: "מחנכים מגוונים לתלמידים מגוונים"

"רואים חשיבות רבה בהנגשת כלל התפיסות התורניות המגוונות לתלמידים ולתלמידות ובהשתלבות אנשי ונשות חינוך בעלי השקפת עולם פתוחה בחמ"ד"

חדשות כיפה בשיתוף נאמני תורה ועבודה 23/12/20 09:39 ח בטבת התשפא

תנועת נאמני תורה ועבודה בקמפיין חדש: "מחנכים מגוונים לתלמידים מגוונים"
צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

תנועת נאמני תורה ועבודה משיקה בימים אלו קמפיין חדש, שמטרתו לקרוא לאנשי ונשות חינוך בעלי השקפת עולם פתוחה להשתלב כמורים בחמ"ד ובכך להנגיש את כלל התפיסות התורניות המגוונות לתלמידים ולתלמידות. 

״ישנה נטייה בשנים האחרונות, של אנשי ונשות חינוך מהשקפת עולם פתוחה, לשמש כמורים ומורות דווקא בבתי ספר כלליים", אומר הרב צבי קורן, ראש תחום חינוך בתנועת נאמני תורה ועבודה ורב קהילה ברעננה. "אנחנו כאן כדי לקרוא לאנשי ונשות החינוך להנכיח את הקול הזה בחמ״ד. הקול הזה נדרש דווקא בחינוך הדתי וישנו צורך גדול כי אנשי ונשות חינוך מהשקפת עולם פתוחה ישתלבו בבתי הספר של החמ"ד ויעשירו אותם במגוון קולות ואמונות״, אומר הרב צבי קורן, ראש תחום חינוך בתנועת נאמני תורה ועבודה.

צילום: יחצ


במסגרת הקמפיין, מפרסמת התנועה סרטון חדש, בסגנון וברוח "סליחה על השאלה", בו אנשי ונשות חינוך בחמ"ד מספרים על חוויותיהם ועונים על השאלות המתעוררות לא פעם אצלם ובסביבתם:
האם מערכת החינוך הדתית נותנת מקום למגוון הקולות הקיימים בחברה הציונית דתית ולמגוון התלמידים?
האם העירו לך אי פעם על הלבוש?
האם אתה בכלל משפיע בחינוך הדתי?
ועוד מגוון שאלות בהם נתקלים אנשי ונשות החינוך. 

במסגרת הקמפיין, תקיים תנועת נאמני תורה ועבודה בשבת הקרובה, פרשת ויגש, שבת מיוחדת במהלכה ירצו וידונו אנשי ונשות חינוך בנושא בישיבות, מדרשות, מכינות וקהילות בכל רחבי הארץ.
בין משתתפי השבת ניתן למצוא את הרב צבי קורן, ראש תחום חינוך בתנועת נאמני תורה ועבודה, שמואל שטח, מנכ"ל תנועת נאמני תורה ועבודה, הרב ד"ר רונן לוביץ', נשיא תנועת נאמני תורה ועבודה, הרב אילעאי עופרן, הרבנית ד"ר אסתר פישר, הרב ד"ר שאול פרבר, הרבנית מיכל נגן, הרב דוד ביגמן, הרב אהד טהרלב, הרבנית כרמית פיינטוך, תמר ביטון ואחרים. 


"הרעיון של 'מחנכים מגוונים לתלמידים מגוונים' הינו ערך תורני וחינוכי, וגם צורך מעשי", מוסיף הרב צבי קורן,  "ערך תורני, משום שבאמת יש דרכים תורניות שונות, ולא נכון להראות לתלמידים רק דרך אחת, ולפסול כל דרך אחרת. ערך חינוכי, הן משום שתלמידים שונים ימצאו את החיבור שלהם לתורה באמצעות מחנכים בעלי תפיסות תורניות שונות, ואם מראים להם רק דרך אחת – יש סכנה גדולה ש'נפספס' חלק מהתלמידים, שהיו יכולים להתחבר לדרך תורנית אחרת; והן משום שמחנכים בעלי תפיסות תורניות שונות נותנים דוגמא אישית של מחלוקת עניינית על דרכה של תורה, מתוך כבוד הדדי, וכך הם מחנכים לשילוב של בחירה מושכלת בדרך תורנית מוגדרת יחד עם כבוד לדרכים תורניות אחרות.

בנוסף, מדובר גם בצורך מעשי. אם הדמויות החינוכיות בחינוך הדתי משקפות גישה תורנית אחת, משפחות שמחפשות גישה אחרת עלולות לבחור לשלוח את הילדים לחינוך ממלכתי, לא דתי. זו לא תיאוריה, לצערנו זה קורה. בדרך אל היעד של חיזוק המסורת בעם ישראל זו התקדמות או נסיגה? מחנכים מגוונים מאפשרים למספר גדול יותר של משפחות לבחור בחינוך הדתי.

כל הכבוד לבוגרי ובוגרות מוסדות תורניים הנחשבים שמרנים יחסית שעובדים בחינוך הדתי. ולאן הולכים בוגרי ובוגרות המוסדות התורניים הנחשבים מתונים יחסית? מזה כמה שנים, תנועת "נאמני תורה ועבודה" בודקת שאלה זו. כמובן, גם חלק מהבוגרים והבוגרות האלה נמצאים בחינוך הדתי; אבל גילינו שאחוז גבוה מהבוגרים שהולכים לחינוך – הולכים לחינוך הממלכתי. גם זו שליחות חשובה; אבל זה בא על חשבון גיוון הדמויות החינוכיות שהתלמיד בחינוך הדתי פוגש. מכאן הקריאה שלנו: בואו, ביחד ניצור חינוך דתי שבו יש מחנכים מגוונים לתלמידים מגוונים!". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן