מי דואג לבנות השירות?

חדשות כיפה מערכת כיפה 05/10/20 20:49 יז בתשרי התשפא

מי דואג לבנות השירות?
משלוח לנזקקים, צילום: יחצ

רבים מאיתנו מקשרים שירות לאומי עם תמונה של בת שירות עם רעל בעיניים, הרבה כוח בידיים, שמרים את הסניף על הרגליים. או בת שירות המטפלת במסירות אין קץ בילד פגוע, או אולי בן שירות חמוש בנעלים גבוהות, כובע טמבל ויאללה קדימה – חוצים עוד הר, גומעים עוד קילומטר. או אולי בעצם בת שירות שושואיסטי שעל השירות החשאי שלו אסור לדבר. 

כך או אחרת, כשחושבים על שירות לאומי, מיד צצות המילים נתינה, מסירות, שליחות, והאמת, שבצדק. מתנדבי השירות הלאומי תמיד, ובימים הללו בפרט, הם חוד החנית, הסיירת החברתית של מדינת ישראל. 

למצער, ישנם לא מעט מתנדבי שירות שמצבם הכלכלי, או של משפחותיהם, בכי רע. לפעמים עד כדי רעב אמיתי. למרות זאת, הם לא מוותרים על השירות, הם לא רוצים להיות שונים, הם רוצים לתרום "כמו כולם" וזה מאתגר אותם כפל כפליים. 

בבת עמי חיפשו שותפים טובים, ומצאנו שתי עמותות חסד מופלאות. עמותת אילני חסד מגב"ש ועמותת דונייטאיט  DonateIT- שתי עמותות ש-100% מכספי התרומות שלהן מופנים לנזקקים והן פועלות על טהרת המתנדבים. החיבור הזה יצר מעגל ענק של חסד, ובאמצעותו, בין היתר, מקבלים מתנדבי השירות הנזקקים או בני משפחותיהם תווי קנייה וסלי מזון לפני החגים (ובמקרה הצורך, גם באופן שוטף). 

אז מה המיוחד, הרי ישנן מאות מפעלים שכאלה? אלא שבמקרה הזה סלי המזון ניתנים ומחולקים תוך שמירה מלאה על צנעת הפרט וכבוד המקבלים. דונייטאיט יצרה קשר עם רשתות שיווק מוכרות הפרוסות ברחבי הארץ ויחד הם הרכיבו סל מזון מכובד ואיכותי, הכולל מוצרי בשר וחלב, ביצים, ירקות, פירות, פסטות ועוד. רשימת מקבלי הסלים מועברת באופן דיסקרטי לאותן הרשתות, בהתאם למקום מגוריהם, ומכאן ואילך הם (מקבלי הסלים) מטופלים ככל לקוח רגיל. שליחי רשתות השיווק מתקשרים למשפחות ששויכו אליהן ומתאמים אתן מועד הגעה. הסל מגיע ארוז יפה, ככל משלוח אחר מאותה רשת, ואף אחד לא יודע כי מדובר במשלוח מעמותת חסד כזו או אחרת. 

בעמותה מספרים כי התגובות המרגשות לא איחרו לבא. "קיבלנו את המשלוח מהסופר לפני החג, כמה מרגש זה היה. המשלוח הגיע בצורה מכובדת, השירות היה מעולה, הכל נקי, איכותי ובשפע רב. אמא שלי בכתה מהתרגשות. תודה רבה. ממש ממש". בת שירות נוספת כתבה – "חיממתם לי ולכל משפחתי את הלב. לפני ימים התחלתי את השירות הלאומי דרככם והנה, עוד לפני שהספקתם להכיר אותי, עוד לפני שאני הספקתי לתרום ולהתנדב, כבר קיבלנו מכם משענת ועזרה. אלפי תודות. זה כל כך לא ברור מאיליו".