ראש הממשלה: השרים יאשרו את המשך סבסוד הצהרונים בסכום של 300 אלף שקלים

ראש הממשלה, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר החינוך, הביאו היום לאישור הממשלה, החלטה להקצות 300 מיליון שקלים לסבסוד הצהרונים עד לסוף שנת הלימודים תשפ"א, "נועדה לעידוד תעסוקה במשק ולהפחתת יוקר המחיה בעת ההתמודדות עם משבר הקורונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/20 14:20 ה באלול התשפ

ראש הממשלה: השרים יאשרו את המשך סבסוד הצהרונים בסכום של 300 אלף שקלים
צילום: Amos Ben Gershom/GPO

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר החינוך יואב גלנט הביאו היום (ג') לאישור הממשלה במשאל טלפוני החלטה להקצות 300 מיליון שקלים, לסבסוד הצהרונים עד לסוף שנת הלימודים תשפ"א.

ההחלטה תאפשר את המשך הסבסוד של המסגרות הלימודיות בשעות אחר הצהריים של משרד החינוך, המספקות פעילויות העשרה לימודיות, חברתיות וחינוכיות, מתן סיוע בהכנת שיעורי בית וארוחה חמה ומזינה.

בהודעת משרד ראש הממשלה נכתב: "השרים יאשרו את המשך הסבסוד הניתן למסגרות אלו עד לסוף שנת הלימודים תשפ"א. זאת, כדי להמשיך ולתת מענה להורים - לעידוד תעסוקה במשק ולהפחתת יוקר המחיה, בפרט בעת ההתמודדות עם משבר הקורונה".

מוקדם יותר היום, ועדת החינוך של הכנסת אישרה את מתווה משרד החינוך לצמצום תשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה. על המתווה סיכמו שר החינוך יואב גלנט ויו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע, הכולל הנחה של 50% מתשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה. האישור תקף לשלושת החודשים הראשונים של שנת הלימודים וההנחה מתייחסת לתשלומים עבור טיולים, סיורי של"ח וסל התרבות בלבד.

יתר גביית התשלומים יעלה לדיון שוב בחודש דצמבר, ויתייחס גם למגבלות הקורונה שיצאו לקראת החורף. המתווה גם כולל סכום של 70 מיליון שקלים עבור מלגות למי שזקוק לכך, ההורים לא יתבקשו לשלם עבור מסיבות כיתתיות, והחיסכון לתלמיד ינוע בין 27 למאה שקלים. מנגד סעיף השאלת הספרים ישולם במלואו.