ועדת הקורונה אישרה: תשלומי ההורים ירדו בחצי

תשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה יופחתו ב-50% בשלושה החודשים הראשונים. ההנחה תינתן עבור טיולים, סיורי של"ח וסל התרבות בלבד. בדצמבר יעלה דיון נוסף על גביית תשלומים בחלק השני של השנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/20 12:39 ה באלול התשפ

ועדת הקורונה אישרה: תשלומי ההורים ירדו בחצי
ועדת חינוך, צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

ועדת החינוך של הכנסת אישרה הבוקר (ג') את מתווה משרד החינוך לצמצום תשלומי הורים לשנת הלימודים הקרובה. על המתווה סיכמו שר החינוך יואב גלנט ויו"ר ועדת החינוך ח"כ רם שפע הכולל הנחה של 50% מתשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה. האישור תקף לשלושת החודשים הראשונים של שנת הלימודים וההנחה מתייחסת לתשלומים עבור טיולים, סיורי של"ח וסל התרבות בלבד.

מתווה החזרה ללימודים | כל הפרטים

יתר גביית התשלומים יעלה לדיון שוב בחודש דצמבר, ויתייחס גם למגבלות הקורונה שיצאו לקראת החורף. המתווה גם כולל סכום של 70 מיליון שקלים עבור מלגות למי שזקוק לכך, ההורים לא יתבקשו לשלם עבור מסיבות כיתתיות, והחיסכון לתלמיד ינוע בין 27 למאה שקלים. מנגד סעיף השאלת הספרים ישולם במלואו.

שר החינוך יואב גלנט: "הורדת חלקם של ההורים בנטל הכלכלי הכרוך בחינוך ילדיהם היא חלק מתפיסתי באשר לאחריות המדינה כלפי אזרחיה. אישרנו היום את התכנית להוזלת תשלומי ההורים ולהקלה בתנאי התשלום, לשנת הלימודים תשפ״א. הוזלת העלויות תסייע לכל משפחה, בצל המשבר הכלכלי איתו אנחנו מתמודדים בשנה האחרונה. משרד החינוך בראשותי יוסיף לשים את התלמידים, המורים וההורים במוקד העשייה - נמשיך ונפעל כדי לסייע להם לעבור את התקופה המורכבת הזאת".

יו"ר ועדת החינוך ח"כ רם שפע: "הבאנו בשורה ענקית להורי ישראל, לראשונה כמחצית מתשלומי ההורים יישארו בשלב זה בחשבון הבנק שלהם ולא ישולמו מראש כצ'ק פתוח לבתי הספר. אני מודה לשר גלנט ולצוות משרד החינוך על שחברו אליי בהבנה כי אנו נמצאים בתקופה קשה ויש לעשות הכל על מנת להקל על ההורים. אני סומך על מנהלי בתי הספר שידעו לייצר את הפתרונות החינוכיים המתאימים ביותר עבור הילדים תוך התחשבות מקסימלית בהוריהם".