מזכ"ל תנועת עזרא לכיפה: "אפשר לקיים פעילות בלי לעבור על ההנחיות"

תנועת הנוער עזרא מארגנת הפגנה הדורשת מישיבת הממשלה להחזיר את הפעילויות של תנועות הנוער. המזכ"ל שאול דה-מלאך: "אם אין אפשרות לקיים מחנה ביער, נקיים אותו מול משכן הכנסת"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 08/07/20 14:26 טז בתמוז התשפ

מזכ"ל תנועת עזרא לכיפה: "אפשר לקיים פעילות בלי לעבור על ההנחיות"
שאול דה מלאך, צילום: אביתר ניסן

במסגרת ההגבלות החדשות שאושרו על ידי הממשלה בוטלו כל הפעילויות של תנועות הנוער. בעקבות כך, החליטה תנועת הנוער עזרא לעלות  ביום ראשון הקרוב לגן הוורדים ולדרוש מול ישיבת הממשלה להחזיר את הפעילויות וקוראים לשאר התנועות להצטרף. המסר אותו מובילה התנועה הוא "הנהגה בחופש", בתנועה טוענים כי מסיבות שאינן ברורות, החליטה הממשלה לבטל את האירועים ולמעשה הזניחה את הנוער ואף מעודדת אותם לצאת לרחובות ולעשות כבשלהם. 

מזכ"ל התנועה, שאול דה מלאך, הסביר לכיפה את המניעים מאחורי ההפגנה: "החופש הגדול זה הזמן שהמדריכים והחניכים יודעים לנצל הכי טוב. עד היום בכל פעם שהציבו לנו תנאים כיצד לעמוד בנהלים -שמרנו עליהם. אנחנו פועלים לפי הספר ובאזרחות טובה, את החלק שלנו ביצענו. אבל את הצד של ההנהגה אף אחד לא ממלא, החינוך על סף קריסה". לפי דה-מלאך סגירת התנועות לא ימנע מהילדים לצאת בחופש, ולכן יותר נכון לדעתו להשאיר את הפעילות של התנועות, כך לפחות יהיה ניתן להבטיח שהן יהיו מבוקרות.

אתם לא חוששים מהסכנות שיש בקיום פעילויות? זה בקלות יכול להפוך להיות אירוע הדבקה המוני

"אנחנו פועלים רק בשטח הפתוח, תוך שמירה על מרחקים ובקפסולות - את כל אלה אפשר לקיים ולוודא שהם נשמרים. גם למחנה היה לנו פתרון, ארגנו מחנה שבו ישתתפו כל בני המשפחה, כלומר ההורים יבואו עם הילדים למחנה, וכל משפחה תקבל מתחם משלה ויעשו את הפעילות במסגרת משפחתית, והיו לנו משפחות רבות שהסכימו למחנה המותאם ונרשמו. בכל סניף יש לנו אחראי קורונה שעבר הסמכה מהתנועה, מדובר באדם מעל גיל 18 שהולך לפעילויות ומוודא שהכללים נשמרים. לא הגיוני שהילדים שכבר נמצאים בבית ארבעה חודשים גם את החופש יעבירו בבית".

לפי דה-מלאך התנועה גם עשתה בדיקה האם היו מקרי הדבקה בסניפים, ובמהלך כל התקופה היה מקרה בודד אחד בו הייתה הדבקה. "מדובר במדריך שנמצא חיובי לקורונה, מיד סגרנו את הסניף והילדים הלכו לבידוד בסוף יצא שאף לא אחד מהם נדבק בנגיף" מספר דה-מלאך. הוא בעיקר כועס שהם כבר חזו את הבעיה, והציעו פתרונות וקיבלו את אישור משרד החינוך, "אם ימשיכו לסגור המערכת תקרוס". דה-מלאך אפילו לא ברור לו למי צריך לפנות כדי לקבל מענה, משרד הבריאות החינוך או השכלה גבוהה ולכן קיום ההפגנה. 

על ההפגנה עצמה אמר: "החלטות הממשלה בתקופה הנוכחית מראות שאין מנהיגות ואין ניהול. הניתוק שלה מהדור הצעיר ומהעם מחייב אותנו לצעוק את זעקתנו ולדרוש להתייחס אלינו בכבוד. כאנשי חינוך, אנחנו מחנכים לאזרחות טובה ומנהיגות. תפקידינו הוא להקשיב ולפעול לפי ההנחיות, אך גם למחות כשהן הופכות להיות שרירותיות.  אם אין אפשרות לקיים מחנה ביער, נקיים אותו מול משכן הכנסת".