"התחלנו עם 20 אריות": במכינת בני דוד מעלה אפרים מתכוננים לשלב הבא

ראש המכינה במעלה אפרים, הרב אליעזר בר און קורא לכם להסתער איתם קדימה ולתרום לחיזוק והרחבת המכינה, ובכך תחזקו את לימוד התורה ואת ההתיישבות החלוצית בבקעה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 02/07/20 19:44 י בתמוז התשפ

"התחלנו עם 20 אריות": במכינת בני דוד מעלה אפרים מתכוננים לשלב הבא
טיול של המכינה , צילום: צילום מסך

מכינת בני דוד במעלה אפרים, השלוחה של המכינה הוותיקה בעלי, הוקמה לפני חמש שנים בבקעת הירדן ומתפתחת כל הזמן.

"התחלנו ממש מאפס. לפני חמש שנים בי"ז תמוז עמדנו על גבעה ריקה וחלמנו איך תראה המכינה וכעבור שבועות ספורים בא' אלול כבר פתחנו שנה עם 20 תלמידים חדשים ועוד 13 חברה משנה ב' שהגיעו איתנו מעלי", הסביר ראש המכינה, הרב אליעזר בר און .

עוד הוסיף הרב בר און: "כל שנה מוסיפים עוד קרוואן, מרחיבים עוד קצת את הפנימייה, פה כיתה קטנה, שם חדר אוכל קטן, בית מדרש קטן. אנו מוכרחים שיהיה לנו מקום רחב להעביר הרצאות ושיעורים מעבר לבית המדרש. המבנה הזה הוא צורך חיוני והיסודות כבר באדמה. זה מה שיאפשר לנו ללמוד בצורה מיטבית. הקורונה לימדה אותנו שחייבים מבנה נוסף כדי שנוכל לעמוד בהנחיות משרד הבריאות המחמירות. רעיון הלימוד בקפסולות למשל. 

לכן יצאנו בקמפיין גיוס שלמעשה נולד מהאתגר הכלכלי שהקורונה הביאה לפתחנו יחד עם הגידול המתמיד במספר התלמידים".

כיום לומדים במכינה 45 תלמידים ובשנה הבאה צפויים להגיע עוד 57 תלמידים. אנו מאוד שמחים בצמיחה אך מתקשים לעמוד בביקוש הרב. אין לנו אולם לימוד ראוי שיכיל את כל התלמידים לשיחה משותפת, הרצאות ושיעורים. לא מדובר בפינוק, אלא בצורך אמיתי. אנו מרגישים תנועה עמוקה של רצון לפרוץ ולהתרחב וזקוקים לסיוע של הציבור לגרום לזה לקרות. ביקוש כבר יש עכשיו צריך רק לייצר את הכלי המתאים.

הקשר לקהילה המקומית הוא מאוד מיוחד. אם זה בהתנדבויות שונות דרך מחלקת רווחה או אצל חקלאים בבקעה, אם ביצירת מקום עבודה עבור תושבים ואם בכלל ברוח ובנוכחות הצעירה והנמרצת של התלמידים. לראות מאה אנשים שרצים יחד במד"ס ברחובות מעלה אפרים זה מחזה מלבב ומשמח. לא פעם אנשים מספרים לי כמה הם שמחים שהתלמידים שלנו חלק משמעותי מהיישוב. התגבשה כאן חבורה מאוד עוצמתית, מלוכדת ומיוחדת בכוחות הפנימיים שלה. 'אריות' אמיתיים. כך נוצרה מסורת של אנשים שרוצים בעבודת צוות. אוהבים את המקום, את העשייה. כוח גדול שמניע את המכינה ומתגלה בין השאר בהכנה לצבא, בניווטים, בסדרת השטח המאתגרת, בהרצאות ובסיורים ברחבי הארץ.

אנו פונים אליכם להיות שותפים לחיזוק והרחבת המכינה. בכך, תחזקו גם את לימוד התורה והרוח, את ההתיישבות החלוצית בבקעה וכמובן את התרומה לצבא. הסתערו איתנו קדימה.

לתרומה לחצו כאן