''תעביר את זה הלאה''-השפעת היחיד על החברה

אם החניכים שלך לא ממש אוהבים אחד את השני (במילים עדינות) יתכן שכאן תמצא פתרון.

חדשות כיפה מדריכתשס''ד-מדרשת מעלה 08/01/04 00:00 יד בטבת התשסד

מה מילים למדריך....

החניכים יבינו שלכל אחד מהם יש חלק משמעותי בשבט, כל אחד יכול לתרום משהו שונה מחברו, הם משלימים אחד את השני וכך הם יוצרים תמונה שלמה כל אחד הוא חלק שונה בתמונה ולכן כל אחד חשוב ואם אחד מהם יעזוב או יחליט שהוא לא משתתף בבניית השבט יהיה חסר חלק בשבט.

שלב א':

הקרנת הסרט תעביר את זה הלאה (יש צורך לצנזר חלקים גדולים מהסרט,ולמרות זאת הסרט עדין מעביר מסר חזק ביותר)

הסרט מדבר על ילד שבמסגרת שיעור אזרחות מפתח שיטה איך להפוך את העולם יהפוך להיות עולם טוב יותר אם כל אחד מאיתנו שעשו לו מעשה טוב יעשה מעשה טוב למען 3 אנשים אחרים.....האם הוא יצליח???

שלב ב':

דיון על הסרט תוך כדי שימת דגש על הנקודות הבאות:

  • כל פרט ופרט חשוב
  • לעולם אין לפסול אפשרויות

דרוש: כיסאות כמספר החניכים +כיסא נוסף.

    1. משחק הכיסאות= החניכים עומדים על הכיסאות ועליהם להתקדם בהליכה על הכיסאות תוך כדי כך המדריך מוציא לאט, לאט כיסאות מהמעגל.

אסור לחניכים לגעת זה בזה לשם תמיכה,מי שנופל פסול.

2.שוב משחקים את משחק הכיסאות אך הפעם החניכים יכולים להיעזר זה בזה ע"י אחיזה אחד בשני.

ממשחק הכסאות אנו לומדים שכל אחד לעצמו יכול לעזור עד שלב מסויים אך ישנם מצבים שאיתם לא נוכל להתמודד אם לא נאחז אחד בשני ונתמוך ונעזור.

3.המדריך יוציא 3 חניכים מהחדר ואח"כ יספר לחניכים היושבים בחדר סיפור קצר ובו פרטים רבים.

החניך ה-1 נכנס והמדריך צריך לספר לו את הסיפור ,אח"כ החניך ה-2 נכנס והחניך הקודם מספר לו את הסיפור וכן הלאה ל-3.

לפני שהחניך הראשון נכנס המדריך בוחר מהקהל 3 "צופים" כאשר כל אחד מהם צריך לשים לב לדבריו של אחד החניכים שבחוץ ואח"כ לומר אלו פרטים הוא שינה בסיפור,הוסיף או השמיט.

מהמשחק הזה אנחנו לומדים שלכל אחד יש נקודת מבט שונה,חלקנו זוכרים דברים מסוימים וחלקנו זוכרים אחרים,יש בננו כאלה שמתמקדים בפרטים הקטנים וכאלו שרואים את התמונה הכוללת העניין הוא שכל אחד בעזרת נקודת מבטו השונה יכול לעזור בבעיות,להציע פתרונות וכו' שונים בגלל המקום שממנו מגיעה נקודת המבט שלו.

לסיכום: (ניתן לחלק גם לחניכים)

"האדם נברא בתור שליח. עצם היצירה ,הלידה,מכילה בתוכה בהכרח את דבר מינוי השליחות...

את העובדה שמישהו חי בזמן מסויים, בתקופה מיוחדת ובמקום מוגדר, ולא נולד בתקופה אחרת ובנסיבות אחרות ,נוכל להבין אך ורק את עצמם הרעיון בדבר שליחותו של אדם.

ההשגחה יודעת היכן וכיצד יכול הפרט היחיד על חסרונותיו וכוחות הנפש האצורים בו,לקיים את שליחותו,באלו נסיבות ותנאים באיזו חברה יהא בכוחו של אדם למלא את שליחותו.

בורא העולם פועל בהתאם להלכה ,כי לא יתכן למנות שליח כדי לבצע תפקיד,שהוא למעלה מכוחותיו של השליח. זוהי שליחות ,שאי אפשר לקיימה,והיא מחוסרת כל ערך,מאחר שאם ממנים אדם למלא שליחות,מן הראוי ליתן לו את היכולת לפעול כשליח.

משום כך נברא האדם היחיד בתקופה ובמקום ,שבהם יוכל לקיים שליחותו.

שליחותו של הקב"ה לאדם היא בבחינת דבר שאינו קצוב בזמן-היא שליחות מתמדת.

מזמן לזמן מקבל האדם תפקידים חדשים.

זוהי שליחות לכל החיים,והיא מסתיימת עם המוות.

(הרב סולובצ'יק)

רעיון לצופ'ר:

· כולנו באותה ספינה אם מישהו יעשה חור בתחתיתה כולנו נטבע.

(לצייר ספינה ואדם שעושה דופן בדופן הספינה-למוכשרים שבננו)

· אב אחד עמד למות ולפני מיתתו אסף את כל בניו.

לכל אחד מהם היא בתורו קיסם וביקש מהם שישברו אותו,כולם עשו זאת בהצלחה וללא כל בעיה,אח"כ נתן האב לכל אחד מבניו קבוצת קיסמים וביקש מהם לשבור את הקבוצה הזו,אך אף אחד מהם לא הצליח.

אמר להם אביהם: כמו בגפרורים אם תיהיו מפורדים כל דבר,אפילו הדבר הקטן ביותר, יוכל לשבור אתכם אך אם תהיו מאוחדים ומלוכדים יחדיו תמיד אף אחד ושום דבר לא יוכל להפריד או לשבור אתכם.

תודה לקב"ה ולצוות מדרשת מעלה.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368