תנועת "בני עקיבא" הקימה לראשונה תנועת בוגרים

פרסום ראשון: במהלך היסטורי הקימה "בני עקיבא" תנועת בוגרים חדשה, שתרכז את העשייה חברתית והחינוכית של בוגרי התנועה ותהווה גורם מכפיל כוח לפעילות הסניפים הקיימים

חדשות כיפה אורי פולק 08/09/11 17:17 ט באלול התשעא

תנועת "בני עקיבא" הקימה לראשונה תנועת בוגרים
אבישי אדלר, צילום: אבישי אדלר

תנועת הנוער "בני עקיבא" הקימה החודש תנועת בוגרים חדשה, שתרכז את העשייה החברתית והחינוכית של בוגרי התנועה. מדובר במהלך היסטורי ל"בני עקיבא", שבשנים האחרונות השקיעה את כלל משאביה בפעילות החינוכית לבני הנוער, תוך שהיא מתנתקת מהעשייה האידיאולוגית שלה בישראל.

מזכ"ל התנועה דני הירשברג, שנכנס לאחרונה לתפקידו, מוביל את המהלך החדש יחד עם סגנו, יאיר שחל. מטרת המהלך הוא לגבש חברתית את עשרות אלפי בוגרי התנועה ולהציב במרכז סדר היום הציבורי את העשייה החברתית של בוגרי התנועה, שיאוגדו תחת אותו ארגון וישתפו פעולה בין מוקדי הפעילות השונים ברחבי הארץ.

מתניה ידיד, ראש מחלקת הבוגרים של התנועה החדשה, אומר בשיחה עם כיפה כי התנעת התנועה החדשה "תחזיר את "בני עקיבא" אל התקופה בה הייתה פעילה בשטח במסגרת גרעיני ההתיישבות והנח"ל. התנועה לא עסקה בתחומים הללו בשנים האחרונות ולא בחרה להוביל את בוגריה מבחינה אידיאולוגית, על אף שבוגרים רבים חשים הזדהות רבה עם פעילותה ותכניה".

ידיד מציין כי הקמת תנועת הבוגרים הינה צורך ממשי שהגיע מהשטח, בעיקר ממאות סטודנטים וגרעיני משפחות שביקשו את סיוע ותמיכת התנועה. כבר בעתיד הקרוב יוקמו גרעינים חדשים של תנועת הבוגרים באריאל ובבאר שבע. "השנה התחלנו בתהליך עבודה משותף עם עשרות גרעיני סטודנטים ומשפחות, חבר'ה שמזוהים לחלוטין עם "בני עקיבא". אנחנו מעניקים להם את המעטפת החינוכית, הלוגיסטית וגם מבחינת משאבים - בעיקר בהפעלת רכזים וסיוע מקצועי", מספר ידיד.

"ההבנה ב"בני עקיבא" היא שהתנועה הזו חייבת גם פן חברתי. אנחנו נקיים כינוסים מעת לעת ונגבש את כלל הגרעינים מכל רחבי הארץ, בפעילויות שיותאמו לרוח ולדרך של "בני עקיבא"", אומר ידיד. לדבריו, בשלב זה בתנועה לא מתכוונים לדרוש תשלום מהבוגרים, אך מציינים כי הנושא ייבחן בעתיד הקרוב, לאחר שעתידים להצטרף לתנועה אלפי בוגרים מכל רחבי הארץ.

בתנועה ציינו כי בכוונתם למנף את פעילות הבוגרים למען הפעילות החינוכית בכל סניפי התנועה ברחבי הארץ. "בתנועה הבינו כי הבוגרים הם גורם מכפיל כוח, גם מבחינת הדרכת הסניפים וגם מבחינת הליווי החינוכי והמקצועי שלהם. הם יחזקו את הסניפים המקומיים ויובילו את המדריכים, כדמויות חינוכיות ומבוגרות יותר.


👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן