תוכנית חדשה של החמ"ד תעודד לימודי ערבית

רק 114 תלמידים בחמ"ד ניגשו לבגרות בערבית, נתונים נמוכים למדיי העומדים בסתירה עם רצונם של תלמידים רבים ללמוד את השפה הערבית לקראת גיוס ליחידות מודיעין בצה"ל. תוכנית חדשה, שתצא לפועל בשבועות הקרובים, תבקש לשנות את המצב

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/12/12 09:16 כב בכסלו התשעג

תוכנית חדשה של החמ"ד תעודד לימודי ערבית
ajari-cc-by, צילום: ajari-cc-by

תוכנית חדשה במנהל לחינוך דתי מבקשת לחזק את לימודי השפה הערבית בבתי הספר הדתיים בישראל. התוכנית תכלול תמריצים לתלמידים ומורים שיבחרו בלימודי השפה, לצד אתר אינטרנט שיעסוק בנושא וכנסי הסברה על חשיבות השפה - כך דווח הבוקר (ה‘) בעיתון ”מעריב“.

עד כה, לימודי הערבית בחמ“ד רשמו פופולאריות נמוכה למדיי, כשבשנה האחרונה רק 114 תלמידים דתיים ניגשו לבחינת בגרות בשפה הערבית. נתוני החמ“ד מלמדים כי ביקוש ללימוד השפה דווקא קיים בקרב התלמידים, המעוניינים לרכוש ידע בערבית על מנת להתגייס ליחידות מודיעין או לשב“כ. יו“ר החמ“ד, אברהם ליפשיץ, בחן בחודשים האחרונים את הדברים והחליט על גיבושה של התוכנית החדשה, אשר תצא לפועל בשבועות הקרובים.

חלק מבתי הספר בחמ“ד, כמו גם בתי ספר פרטיים, לא המתינו לתוכנית המורחבת של החמ“ד וכבר החלו בלימודי ערבית. כך למשל בבית הספר אמי“ת רננים לבנות דתיות ברעננה, גיבשו לפני מספר שנים תוכנית לעידוד לימודי השפה. בנצי קופפר, המורה לערבית שיזם את התוכנית בבית הספר, אמר כי ”התלמידים לומדים את הערבית הספרותית, זו שעליה נבחנים בבגרות, אבל גם ערבית מדוברת וגם מזרחנות. חשוב להכיר מי השכנים שלנו, עם מי יש לנו עסק, לטוב ולרע".