רעיונות לפעילויות (קיץ) בסניף

חדשות כיפה מחלקת הדרכה 20/03/03 00:00 טז באדר ב'


בס"ד תמוז-אב

רעיונות לפעילויות (קיץ) בסניף



1.יום שיפור פני הסניף - הגיע הזמן לסדר את הסניף! מטלות שונות לכל שבט.


2.שבת חבריא ב' - בסניף או במקום אחר. שבת שבה אין פעילות לחבריא א', ומשקיעים בחבריא ב': שיחות, סעודות, משחקים וכו'. אפשר גם לצרף לשבת מדריכים אורחים מבחוץ שיסייעו בהעברת שיחות וכו'.


3.סרט בסניף - אפשר להשאיל ברקו מההנא"ר או טלוידאו מהמחוז (בהתאם לגודל הסניף) להוציא מספרית וידאו סרטים מתאימים לחבריא א' ו - ב' או לקחת סרט מההנא"ר בליווי מערך פעילות ולערוך בסניף הקרנה. (אפשר גם לקחת סכום סמלי מהחניכים בכניסה ל"כרטיס" או למכור פופקורן ושתיה).


4.נסיעה למפעל - עלית, במבה, מי עדן וכו'


5.יום ספורט - פעילות לכל חבריא א'. אפשר לעשות את הפעילות במשך שלושה ימי "סניפיאדה" (על משקל אולימפיאדה), יש שלושה סוגי פעילות:


6.משחקים קבוצתיים - כדורגל, מחניים, כדורסל וכד'. רצוי לערוך פעילות כזאת במגרשים מסודרים של בית ספר וכדו'...


7.תחרויות אישיות באתלטיקה קלה: (קפיצה מהמקום, קליעה לסל, ריצת 4X10 וכו')


8.פעילויות היתוליות - מרוץ בתוך שקים, תחרויות עם בלונים וכו'...


9.קומזיץ - כולל שירונים, אוכל, צ'יזבטים א"ש לילה ופעילויות מונעות שיעמום.


10.שבת אירוח - אפשר לשלב את הנסיעה עם מסלול טיול קצר ביום שישי.


11.שבוע עבודה - בקליטת עליה (מחלקת קליטה: 02-6241837) או בחקלאות => התנדבות בקיבוץ.



בס"ד תמוז-אב


12.יום שדאות - בנושא צופיות לכל חבריא א'. אפשר להיעזר במחלקת מפעלים (02-6234193) או ברכזי תנועות נוער אחרות באזור (הצופים וכד').


13. טיול חופים


14. ערב לימוד - לכל חבריא א', לפי שבטים, אך באותו הזמן (יש בכך עוצמה רבה!). כמו כן חשוב שיהיו שיעורים וערבי לימוד לחבריא ב' אפשר גם להעזר במרצים ורבנים מהאזור.


15.זה"ב - החופש הוא הזמן ליישם הרבה מהרעיונות שהועלו בחורף: "הדרך היא אתגר" כמו לדוגמא: להפגין בצומת מרכזית נגד תאונות (שאת השלטים החניכים יכינו) דרכים לצאת עם החניכים לעיר - לחפש מקומות מועדים לסכנות בדרכים ולבקש מהחניכים לשלוח מכתב לעירייה/מועצה.


להעמיד דוכני החתמה נגד תאונות.


16.עיתון - כל שבטי חבריא א' יערכו "ערב עיתונים או "ערב תקשורת" שאחת מתוצאותיו יהיו הוצאת עיתון סניפי שכתבו בו כל שבטי הסניף. אפשר לבחור נציגים מכל שבט לוועדת העלון.


17.שבת בחיק הטבע - לכמה שבטים או לכל הסניף יחד הכנות מראש:


בטחוני: אישור לשימוש ביער, משטרה, שמירה, חובשים


טכני: תאורה, שולחנות, שתייה, הסעות.


תוכני: נושא, פעילויות, אורחים, וכו'


חוויה אדירה, מומלץ מאוד!


18.פעילות סניפית - סביב נושא מסוים תחנות לחבריא א' שיעבירו נושא או רעיון, כמו יחס לזולת - בין אדם לחברו, ימי בין המצרים צפייה בקורתית וכו'.



בס"ד תמוז-אב


19.יום בישול - חשוב לדאוג לכך שכל צוות/ שבט יתכנן מראש מה הוא רוצה לבשל לקנות מצרכים, לדאוג לגז (ולבטיחות) ובעיקר לסדר וארגון.


20.מלוה מלכה - עריכת סעודה מלווה בשירים למוצש"ק (נגינה שקטה בגיטרה?) עם דברי תורה קצרים שמכינים החניכים וסיפורים חסידיים.


21.מבצע גמד וענק - כל חניך מקבל שם של חניך אחר בסניף והוא אחראי לצ'פר אותו ולכתוב לו מכתבים כל הקיץ.


22.חיים שכאלה לסניף - ההיסטוריה של הסניף בסיפורי בוגרים, תמונות, קטעי הצגות ושירים. דורש מעט השקעה, אבל יכול לעלות מאוד את הגאווה הסניפית. חשוב לארגן בשיתוף עם הבוגרים.


23.יום שכולו תנ"ך - בוקר שלם של משימות חידונים והפעלות ע"פ התנ"ך. לשבט הזוכה אפשר לארגן סיור בנאות קדומים (פארק שמשחזר את ימי התנ"ך).


24.ערב מסעדה - מסדרים את הסניף בצורת מסעדה מכינים תפריט שמכיל סוגים שונים של משימות (עם שמות של אוכל. . . ) כל שולחן בתורו צריך למלא משימה כשמצליחים את המשימה - מקבלים את המנה הבאה (כמובן לשלב עם אוכל...).


25.ערב גלגול נשמות - מכניסים את החניכים לחדר חשוך מואר בנרות בודדים.


מושיבים במעגל - וכל אחד צריך לספר חויה מפחידה שהיתה לו ואח"כ מתפזרים בחדר ובפינות החדר יש מגדת עתידות, קוראת בקפה, קוראת בקלפים וכו'. כדי להפחיד יותר ניתן להכניס באמצע הערב אדם מחופש לשד.


לדמיונכם הפרוע. . .