רוצים לקבל מאה במתמטיקה? תגיעו בזמן לתפילה

מנהל אולפנת ´נעם צביה´ בבני ברק הוריד ציון לבנות אשר לא הגיעו בזמן לתפילה. הרשת בתגובה: ההורדה בציון הינה בגין היעדרות שאינה מוצדקת. אברהם ליפשיץ: "ניתן למצוא אלטרנטיבות ראויות להורדה בציון"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/11/14 16:18 ב בכסלו התשעה

רוצים לקבל מאה במתמטיקה? תגיעו בזמן לתפילה
אילוסטרציה: Shutterstock, צילום: אילוסטרציה: Shutterstock

התופעה של תלמידות המאחרות לבית הספר, או לא מגיעות לתפילה, אינו חדש וכבר דנו רבים וטובים על הדרך להענישם, אך נראה שהדרך בה בחר מנהל אולפנת נעם צביה בני ברק הינה שנויה במחלוקת וזאת בלשון המעטה.

לפני מספר שבועות מספר תלמידות לא הגיעו לתפילה, ובתגובה תלה מנהל בית הספר שלט בכיתה בה בישר לתלמידות כי ציונן של התלמידות שלא הגיעו לתפילה במבחן במתמטיקה יחל מ-90. “להלן רשימת התלמידות שלא הופיעו אתמול בזמן לתפילה ולשיעור הראשון", נכתב בהודעה. “אי לכך, הציון במבחן במתמטיקה יתחיל מ-90”.

משיחה עם תלמידה בבית הספר עולה כי מדובר בכלל קבוע החל משנת הלימודים הנוכחית. “אמרו לנו שאם ניעדר בלי אישור או תירוץ טוב נקבל הורדה אוטומטית של הציון. זה נראה לי לא מתאים כי מה הקשר בין התפילה למבחנים שלנו אבל אין לנו עם מי לדבר".

(צילום: באדיבות נתן אפשטיין)

ואכן, לא ברור מה הקשר בין הציון במבחנים לבין איחור לתפילה. יו"ר החינוך הממלכתי דתי הרב אברהם ליפשיץ התייחס לנושא בשיחה עם כתב 'כיפה' ואמר שאף שאינו מכיר את המקרה באופן ספציפי, אין ספק שניתן למצוא חלופות להורדה בציון. “אני לא מתעסק במותר ואסור. אני מתעסק במה שנכון", אמר בתגובה לשאלה האם הדבר מותר על פי חוקי החמ"ד, “אני סומך על הצוות ועל רשת צביה אבל יחד עם זאת אני חושב שבדרך כלל טיפול בבעיה כזאת צריכה להיות בעזרת דו שיח וחיזוק. יכול להיות שיש אלטרנטיבות בדמות העמקה בתפילה ולא לגעת במישור הלימודי. זה לא צריך בהכרח לגעת אחד בשני. מן הסתם יש אלטרנטיבות ראויות יותר".

תגובת רשת נועם צביה: לאחר בדיקה שנערכה מול הנהלת האולפנה בעקבות פניית אתר כיפה עולה כי הבנות המופיעות ברשימה שהגיעה לידכם נעדרו מהלימודים והתפילה ובחרו באופן עצמאי להגיע ללימודים באותו היום רק בשעת הבחינה שנערכה בשעה עשר בבוקר. ההורדה בציון הינה בגין היעדרות שאינה מוצדקת וללא אישור . בתחילת שנה"ל יודעו הבנות בכלל זה הנוגע להיעדרות. חשוב לציין כי נערכה שיחת בירור עם כל אחת מהבנות לגבי סיבת היעדרותה ומי שהיתה לה סיבה מוצדקת לא הורדה לה נקודות".

תודה לנתן אפשטיין על הסיוע בהכנת הידיעה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן