צפו בסרט המרגש: החברים האוטיסטים צורפו למסע לפולין

מרגש: תלמידי ישיבת אמי"ת כפר גנים פתח תקווה יצרו סרט בו הם מספרים על אודות שילוב חבריהם האוטיסטים במסע לפולין. הסרט זכה בשתי תחרויות ארציות לסרטי תלמידים במקום הראשון. צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/15 20:27 ל בשבט התשעה

צפו בסרט המרגש: החברים האוטיסטים צורפו למסע לפולין
צילום מסך, צילום: צילום מסך

[embed]

]

תלמידי ישיבת אמי"ת כפר גנים פ"ת הם הזוכים בפרס הסרט הדוקמנטרי הטוב ביותר בתחרות לסרטי תלמידים של החינוך הדתי. בטקס שנערך השבוע (ב) בסינמטק בירושלים הוענק הפרס לתלמידים על סרטם "מסע אחר".

בשבוע שעבר (ג) זכה הסרט גם בפרס התסריט הטוב ביותר בתחרות הארצית "הרצל הזהב" לסרטי נוער וסטודנטים , שנערכה בהרצליה.

במרכז הסרט "מסע אחר"- נפתלי אלקיס, תלמיד כתת התקשורת, המספר על המסע שלו לפולין . כיתות י"ב של ישיבת אמי"ת כפר־גנים יצאו בשנה שעברה למסע בפולין ולראשונה יצאו איתם גם תלמידי כיתת לקויי התקשורת של הישיבה בה לומדים תלמידים הנמצאים על הרצף האוטיסטי. ההכנות והמסע עצמו תועדו בסרט שהפיקו תלמידי מגמת התקשורת בישיבה.

במעמד קבלת הפרס השבוע בסינימטק בירושלים הודה נפתלי לחבריו ומוריו בישיבה: " זה בכלל לא מובן מאליו שאני עומד ומדבר כך בפני קהל גדול. הגעתי לישיבה נער חסר ביטחון וכאן רכשתי ביטחון וחברים ".

נפתלי הוסיף וציטט מתוך הסרט הזוכה: " זה שאנו , נערים מוגבלים , עומדים ביער הילדים על אדמת פולין זה הניצחון הגדול על הנאצים".

לצידו של נפתלי עלו לקבל את הפרס התלמידים היוצרים- הראל גרינברגר הבמאי, ישראל שרף המפיק ונתנאל פיש הצלם והעורך, יחד עם המורה לקולנוע חנוך זאבי.

נתנאל פיש, עורך וצלם הסרט: "בישיבה שלנו אנו לומדים מכתה ז לצד החברים מכתת התקשורת. אנחנו מכירים את החבר'ה היטב, יוצאים יחד לטיולים ופעילויות רבות. אבל במהלך הכנת הסרט הזה גם לנו התחדש הרבה על החברים שלנו, לקויי התקשורת. למדנו על העולם הרגשי שלהם, למדנו לכבד את המאמצים שלהם להשתלב בעולם למרות כל הקשיים. הכבוד מגיע- רק לנפתלי ולחבריו".

הרב חגי גרוס, ראש הישיבה, רואה שליחות בשילוב לקויי התקשורת במסע לפולין, כחלק מהשילוב הראוי שלהם בישיבה וכמסר חינוכי : " בעלי לקויות שונות היו הראשונים שהנאצים השמידו בשואה, והעובדה שהם באו יחד למסע הזה היא מבחינתו אחד הניצחונות של תפיסת היהדות על תפיסת הגזע הגרמנית."

הישיבה התיכונית אמי"ת כפר גנים בפ"ת, המועמדת לקבלת פרס החינוך הארצי על מצוינות לימודית וחינוכית, מהווה מודל ודוגמא לשילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים כחלק אינטגרלי מחיי בית הספר- בפעילויות חברתיות, טיולים שנתיים, משחקי פינג פונג סוערים בהפסקות, וגם- במסע לפולין. את הישיבה והמסלול המיוחד הקים הרב שי פירון.