פעולה לכבוד יום פטירתו של הרב נריה זצ''ל

מטרות: א. החניך יכיר בעזרת הפעולה את סיפור חייו של הרב נריה, וילמד על תכונותיו ואופיו המיוחד.ב. החניך יבין את תרומתו של הרב נריה לחברה הישראלית בכלל, ולציבור "הכיפות הסרוגות" בפרט.

חדשות כיפה מחלקת הדרכה 19/12/02 00:00 יד בטבת התשסג



מטרות:
א. החניך יכיר בעזרת הפעולה את סיפור חייו של הרב נריה, וילמד על תכונותיו ואופיו המיוחד.
ב. החניך יבין את תרומתו של הרב נריה לחברה הישראלית בכלל, ולציבור "הכיפות הסרוגות" בפרט.

חלק א':

לפני הפעולה יש להכין פתקים שעליהם יהיו רשומות תכונות. מכל תכונה נכין הרבה פתקים. בפעולה נשים על הרצפה את הפתקים בקבוצות קבוצות של תכונות. (כל קבוצה - תכונה אחת בלבד). על כל חניך לבחור ב- 3 תכונות שלדעתו הכי חשובות אצל מורה או מדריך. לאחר שכל החניכים סיימו לבחור, נבדוק איזה תכונות היו הכי "פופולאריות".
רשימת התכונות:
- ענווה
- סבלנות
- יחס אישי
- אומץ
- מקוריות וראש פתוח
- חכמה
- אכפתיות ודאגה לאחרים
- ראיה לטווח ארוך
- חוש הומור
- סלחנות

לאחר מכן נערוך סבב בין החניכים, וכל חניך יגיד אם למורים שלו יש את התכונות הללו. ואם לא - איזה תכונות יש להם. (לחיוב ולשלילה, רק לא להגזים יותר מידי). מן הסתם נגלה שמעטים המורים והאנשים שיש להם את רוב התכונות הללו.
ועכשיו נספר לחניכים שהיה לנו מנהיג כזה בבני עקיבא. והוא היה מדריך וגם מורה. וזה הרב נריה. ומהסיפורים הרבים ששמענו עליו אפשר ללמוד איזה מחנך מיוחד הוא היה, הלוואי ויכולנו להיות תלמידיו, אך גם אם זה לא אפשרי, לפחות נוכל ללמוד מאישיותו וללכת בדרכו.
הרב נריה ידע לסלוח וגם ידע איך להעיר בלי לפגוע, היתה לו סבלנות רבה וגם אומץ, אחרת הוא לא היה יכול להוביל דרך חדשה (הקמת הישיבות והאולפנות וכו'... וחיפוש פתרונות לדור שלנו), הוא דאג לכל תלמיד ולכל אדם שהכיר, הוא ראה את הדברים מזווית מיוחדת, ותמיד חשב קדימה, אל העתיד.

ועכשיו שוב נפזר את הפתקים על הריצפה ונבקש מכל חניך לבחור בתכונה אחת שהוא היה רוצה שתהיה לו. ונבקש מהחניכים שיזכרו את מה שבחרו ובאמת ינסו עם הזמן להפנים את התכונה.
ונמשיך הלאה, לחלק ב' ונלמד על חייו של הרב נריה.



חלק ב':
דומינו על חייו ופועלו של הרב משה צבי נריה (את הדומינו ניתן למצוא בחוברת כסלו טבת התשס"ג)