פורסמו דמויות המופת של החמ"ד לשנה הבאה

הרב והרבנית גורן נבחרו כדמויות המופת של החמ"ד לשנת הלימודים תשע"ז. הדמויות ילוו את התלמידים במהלך השנה כולה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/05/16 16:52 כג באייר התשעו

פורסמו דמויות המופת של החמ"ד לשנה הבאה
לע"מ, צילום: לע"מ

הרב והרבנית גורן נבחרו כדמויות המופת של החמ"ד לשנה הבאה. נראה כי בחמ"ד מאמצים את המודל שהתחיל בשנה הנוכחית בה נבחרו הרב והרבנית קפאח לדמויות המופת וגם בשנה הבאה תהיה אישה דמות מופת לצדו של בעלה.

בכירים בחמ"ד אמרו ל'כיפה' כי אין זה מין הכרח שבשנה הבאה גם תיבחר אישה כדמות מופת וכי כל מקרה נבחן לגופו. דמויות המופת של החמ"ד מלוות את תלמידי החמ"ד במהלך השנה כולה החל בספרי סיפורים, הצגות ופעילויות רבות שנערכות סביב דמויות המופת ופועלן.

הרב שלמה גורן נולד בעיר זמברוב שבפולין לאברהם וחיה ציפורה גורונצ'יק. בשנת 1925 עלה עם משפחתו לארץ ישראל. בתחילה התגוררה המשפחה בכפר חסידים ושם למד בבית הספר של המזרחי.

לאחר מכן עברה משפחתו לירושלים, והוא למד בתלמוד תורה "עץ חיים", שם הוכר כעילוי. בגיל 12 החל ללמוד בישיבת חברון בירושלים - מקרה חסר תקדים בישיבה זו. בגיל 17 נסמך לרבנות ופרסם את ספרו הראשון "נזר הקודש". בין השנים 1940-1944 למד באוניברסיטה העברית.

לאחר מכן, בשנת 1948 מונה הרב גורן לרב הראשי לצה"ל. בשנת תשכ"ח (1968) נבחר לרב הראשי של תל אביב אולם החל למלא את התפקיד רק בשנת תשל"א (1971), אז השתחרר מצה"ל ולמחליפו כרב צבאי ראשי מונה הרב מרדכי פירון.‏‏ בשנת 1972 נבחר לרב הראשי האשכנזי לישראל, בהחליפו את הרב איסר יהודה אונטרמן. הוא כיהן בתפקיד זה עד שנת 1983.

הרב גורן פרש מתפקידו כרב ראשי בשנת 1983 כאשר הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא החליפו. לאחר שפרש הקים סמוך לכותל המערבי בירושלים את ישיבת האידרא ועמד בראשה עד לפטירתו בחורף 1995. כיהן כנשיא ישיבת הר ברכה בשתי שנותיו האחרונות, ובתקופה זו היה נוסע להעביר בה שיעור מדי שבוע.

אשתו הרבנית צפיה גורן נישאה לו ב־1945. אף היא ילידת 1925 בתו של הרב דוד כהן (הרב הנזיר), מתלמידיו המובהקים של הראי"ה קוק. למדה באוניברסיטה העברית בירושלים פסיכולוגיה, חינוך והיסטוריה יהודית. הרבנית גורן הייתה נשיאת 'אמונה' וחברה פעילה בה במשך עשרות שנים - בסניף תל אביב, בהנהלה הארצית ובתנועה העולמית.