ערכה לסרט מלך האריות

הסרט מלך האריות כמסע פנימי אל תוך האדם ומהותו...

חדשות כיפה מדרשת מעלה 03/01/04 00:00 ט בטבת התשסד

מטרה

התלמיד יבין כי כל אחד יחיד הוא בעולם ורק הוא יכול למלא את תפקידו ולכן…
א. צריך לברר – מי אתה? מה ייחודך? מה אתה מחדש בעולמנו?
ב. להבין את גודל האחריות המוטלת על כל אחד מאיתנו (אחרי שהבנו שאין אדם בעולם שיכול לעשות את תפקידנו)
רקע קצרצר המבהיר את הקשר הסרט לנושא:
בסרט סימבה בעקבות רגשות האשם בורח אל הג'ונגל. שם טימון ופומבה מצילים אותו פיזית ורוחנית- בכך שמלמדים אותו את ה"תורה" שלהם.
עפ"י אמונתם סימבה צריך לשכוח מהעבר, להתנתק. לשכוח מהשורשים, מזהותו האמיתית. סימבה אכן מיישם את ה"תורה" ובכך בורח בעצם מהאחריות המוטלת עליו בתור סימבה האמיתי, בנו של מופסה.
כאשר מישהו לא עושה את תפקידו הייחודי בעולם- אין מי שיהיה במקומו, בסרט רואים שאך ורק כשסימבה "חוזר אל עצמו" ואל מקומו האמיתי הוא היחיד שביכולתו להשיב את הממלכה למצב טוב.

מהלך הפעילות


שלב א'
1. חלוקת דפי צפייה (מקור)
2. צפייה בסרט ושמיעת תשובות התלמידים מדף הצפייה.
3. נקריא את הקטע "זו לא בושה" (מקור)

שלב ב'


4. בכיתה יהיו מפוזרות קטגוריות כגון: ספרים, אוכל, תחביבים, תכונות, אישיות, סרטים, שירים וכו'. בכל קטגוריה יהיו הרבה סוגים ממנה. התלמידים יתבקשו לעבור ולאסוף לתוך שקית נייר מכל קטגוריה את הסוג האהוב עליהם (למשל ב"תחביבים"- 'לטייל').
הצעה: אפשר לפני הנ"ל לחלק את השקיות וכל אחד יצטרך לצייר על שלו. (כמו כן ניתן לעשות את זה לפני שלב א')
5. נשב במעגל וכל אחד יספר קצת על עצמו דרך הסבר על הציור על השקית וחשיפת שני פריטים מתוכה.
6. נחלק ונקריא את הקטע "כל אחד יחיד הוא בעולם"
7. נסכם שלכל אדם בעולם יש את הסגולות המיוחדות לו ואין אף אחד הזהה לו לכן מוטל עליו תפקיד בלעדי.

שלב ג'
8. נחלק באקראי בכיתה 5 ציורים (הסבר בהמשך) ונבקש מהם להסביר מה הם קולטים מהציור.
א.האם נראה להם שהמצב המתואר חיובי- כן, לא, למה.
ב.מה בדיוק תוקע אותם (אם בכלל).
ציור מס' 1: אדם שכל חייו ופעולותיו מונעים ע"י אחרים, לא עצמאי ולכן תמיד יזרוק את האחריות על מי שהניע אותו לעשות מה שעשה.
ציור מס' 2: אישה מקובעת שלכאורה מנהלת את חייה עפ"י הכללים, אבל בעצם החיים האמיתיים שלה תקועים.
ציור מס' 3: אדם שהחליט לזרוק לפח את כל מה שרכש עד כה, "לנקות את הראש".
ציור מס' 4: אדם שהחליט לעזוב את אשיותו, עברו, תפקידיו- לברוח ממה שהוא באמת.
ציור מס' 5: אדם שכל חייו שם אצבע גדולה ומאשימה כלפי כל דבר- מלבד לבדוק את עצמו ולשאת באחריות.
9. נקריא את הקטע "עצות טובות לחיים תקועים" (מקור)

סיכום

כדי לא להיתקע בחיינו כמו סימבה ב"מלך האריות" וכך גם לגרום שלא יהיה מי שימלא את תפקידנו, עלינו לברר עם עצמנו- מי אנחנו? מאין באנו? (בסרט- הקוף עוזר לסימבה לזכור מיהו בעצם) וכך גם לדעת לאן אנחנו הולכים, ולשאת באחריות המוטלת על כל אחד ואחד. (בסרט- נלה נוזפת בסימבה שהוא בורח מהאחריות כבנו של מופסה וכמי שתפקידו למלוך על ארצם)

אתר הסרט מלך האריות
http://disney.go.com/worldsofdisney/lionking/html/index.html


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368