ערכה לסרט''החיים יפים''-יום השואה.

סרטי השואה מוכרים לכולנו בתוכנם,הרבה תמונות מזעזעות שלא מתקבלות על הדעת,מספרים,תאי גזים ומוות ,הרבה מוות... ובכן אפשר גם אחרת,הסרט"החיים יפים" סרט שואה שלא מיפה את כל הזוועה הנאצית אלא מפאר את העמידה היהודית האיתנה גם במקום הנורא ביותר עלי אדמות-הגטו. סיפור על אב שמנסה להשאיר את בנו בעולם ילדותו למרות חייו בגטו. סרט קצת שונה,אולי מעורר מחלוקת אבל שווה צפיה.

חדשות כיפה מדריכתשס''ד-מדרשת מעלה 03/01/04 00:00 ט בטבת התשסד

תקציר:סרט המתאר את השואה בצורה קצת אחרת,תיאור המאבק של אב המסתיר את בנו במחנה הריכוז בתקופת השואה.

הסרט מציג את כל הכאב שבשואה,את כל ההתמודדות היומיומית ,הרצון וההגנה על החיים בתוך הגטו אך מראה גם את הניצחון שלנו,למרות שנרצחו 6 מליון גם בתוך המקום האיום ביותר שהאדם יכול להעלות בדעתו קיימת מערכת יחסים מופלאה בין אב ובנו,סרט שואה שיגרום לנו אפילו לצחוק מדי פעם.

דיון לאחר הסרט :

שאלות ונקודות שבעזרתן אפשר לפתח דיון-

· האם שייך לעשות סרט שואה שכזה,ז"א האם אין זה מעורר מחלוקת?

· האם הסרט אינו מיפה את הנעשה בגטו? האם יתכן שיתרחש דבר כזה בגטו?

· כמו כן בסרט אנו רואים איך בכל רע יש טוב, האב מצליח להצחיק את בנו, וגרום לו להיות מאושר גם בתוך המקום הנורא ההוא, הרגעים הקטנים שלהם יחד,גורמים לשניהם אושר עילאי.

נקודה זו אפשר לפתח לדיון לגבי חיינו אנו איך שאנו מחפשים להיות מאושרים בעזרת כל מיני דברים חומרים וגדולים: חופשה על איזה אי טרופי, זכייה בסכום כסף גדול,בעוד האושר האמיתי נמצא בכל רגע בחיינו, בדברים הקטנים ביותר, שלפעמים אנו נוטים לזלזל במשמעותם.

אכן סרט שונה משאר סרטי השואה אך אפשר להפיק ממנו הרבה.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368