הציטוט מההגדה יכול גם להיאמר בצורת חידה כפנטומימה , שיר וכו' .
` בחדר יתלו שלטים רבים , על כל שלט ייכתב אחד משלבי ליל הסדר קדש רחץ וכו' וכן יתלו שלטים בהם פסוקים , שירי פסח , היגדים הקשורים לפסח ( "בניסן נגאלו..." וכו' ) , עשרת המכות וכד' המדריך יאמר שם אחד הדברים הכתובים באחד השלטים ולפני כן יקרוץ לאחד החניכים . ה"נקרץ" יצטרך לומר מיד אחרי המדריך אחד הדברים הכתובים באחד השלטים שימלא את התנאי שהאות האחרונה של דברי קודמו תהיה זהה לאות הראשונה של השלט שהוא מקריא .
גם הוא יקרוץ לחניך אחר שימשיך את המשחק הלאה .
` בסניף או באזור הסניף יפוזרו פתקים ריקים ( חלקם עוטפים במסטיק בשביל המוטיבציה ) בפתקים יכתבו האותיות או ח או מ או ץ על החניכים למצוא כמה שיותר פתקים ולהרכיב כמה שיותר מילות "חמץ" . ביעור ה"חמץ" ( כל הפתקים בגמר הפעולה ) יתבצע בטקס רב רושם כיד דמיונכם .
ניתן לרשום בצורה דיסקרטית תכונות שליליות של החניך הכותב מאחורי הפתקים וטקס שרפת הפתקים יסמל ביעור התכונות הכתובות מתוכנו .
` שתי קבוצות - יוגדרו מספר תחנות בסניף ובסביבתו .
בזמן קצוב בכל תחנה תצטרך הקבוצה הראשונה לזרוע מקסימום לכלוך ובלגן ולעבור לאתר הבא . ( חריגה מגבולות הטעם הטוב - תוריד נקודות )
הקבוצה השניה תצא בעקבותיהם לנקות ולסדר - משנגמר הזמן יוכרע ע"פ מצב הניקיון מי ניצח .
אח"כ יוחלפו התפקידים כמובן .
` להמציא 10 מכות
מקוריות ל - מצרים :
מורה לאנגלית
עצמך
האוכל שאתה מבשל
וכו' . . .
` להעביר כדור במסירות בין החניכים - באותו הזמן תסתובב רולטה וכשתעצר הרולטה על אחת המכות - ירים פתק עם מטלה , מי שאצלו הכדור באותו הזמן .
` דוגמאות למטלות :
* להשלים או לומר פסוק שקשור למכה * לשתות מים עם צבע מאכל אדום (דם)
* להמציא מטלה ולבצעה * לקפוץ כמו צפרדע
* לעשות קול הקשור למכה * ועוד משימות הקשורות במכות . . .