עיכוב יציאה מהארץ לסרבן גט

בהליך נדיר פעל בית הדין הרבני בתל אביב נגד אזרח אמריקאי השוהה בישראל, המסרב למסור גט לאשתו

חדשות כיפה אורי פולק 25/11/10 00:00 יח בכסלו התשעא

עיכוב יציאה מהארץ לסרבן גט
usharf-cc-by-sa, צילום: usharf-cc-by-sa

בית הדין הרבני בתל אביב הוציא צו עיכוב יציאה מהארץ כנגד חרדי, אזרח ותושב ארה"ב, השוהה בימים אלו בביקור בישראל, זאת בשל תביעת מזונות של אשתו, מסורבת גט, המנהלת מולו הליך גירושים בארה"ב בשנים האחרונות. מדובר בהליך נדיר בו נוקט בית הדין.

על פי כתב הבקשה שהגישה האישה באמצעות עו"ד הרב צוריאל בובליל עולה כי מדובר בבני זוג יהודים חרדים שנישאו לפני 10 שנים, כשחיי בני הזוג עלו על שרטון והם חיים בנפרד זה כמה שנים. האישה טוענת להתעללות פיזית, נפשית ומילולית של הגבר כלפיה, עד כי נאלצה לעבור לשיקגו מניו יורק מאימת הבעל.

מעיון בעדויות שהובאו בפניו פסק בית הדין הרבני בני יורק כי על הבעל למסור גט לאשתו, אלא שהוא מסרב לעשות זאת. בנוסף, לטענת האישה הבעל איננו משלם דמי מזונות בסכום ראוי, זאת למרות יכולותיו הכספיות.

מכיוון שמטבע הדברים בארה"ב, שלא כבישראל, לא ניתן לכפות דין רבני בהליכים אזרחיים, נאלצה האישה לנצל את ביקורו של בעלה בישראל ולהגיש נגדו במהירות תביעת מזונות בדרישה לעיכוב יציאה מהארץ. ההליך התאפשר הודות לחוק שיפוט בתי הדין הרבניים המאפשר לאישה יהודייה לתבוע מזונות מבעלה ולהפעיל סנקציות אזרחיות למימוש תביעה זו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן