סרטים שהם אחלה

סרטים שמתאימים לצפייה בסניף בחנוכה עם הפעלה קצרה אחריהם.

חדשות כיפה מחלקת הדרכה 19/12/02 00:00 יד בטבת התשסג





רגע לפני שמקרינים סרט לכל הסניף או לחניכים חשוב מאוד לשים לב!
I לא כל הסרטים מתאימים לכל הגילאים ואין צורך להחזיר הביתה חניכים עם סיוטים.
I שבו, תראו את הסרט לפני זה ורק אחרי זה תחליטו למי מתאים להקרין אותו.
אל תשאירו את חווית הסרט באוויר! בסוף הסרט שבו במעגל עם החניכים ותנו
לחניכים לפרוק את הרגשות שלהם על הסרט- מה ריגש אותם? עם איזה הרגשה הם
יצאו?

אורות- חנוכה התיוונות ותרבות יהודית


סיפור חנוכה המסופר בסרט אנימציה. הסרט מתמקד במלחמה בהתיוונות ובסמלים של אורות (נמצא בכל המחוזות)

I אחרי הסרט-


לשאול את החניכים מהו לדעתם האור?
האם תפקיד "האור" הסרט הוא כמו תפקידו בימנו?
מה אנו יכולים לעשות כדי להפיץ את "האור"?

פוליאנה


פוליאנה, יתומה המגיעה לבית דודתה העשירה והקשוחה. בסרט רואים את המצבים אליהם היא נקלעת ואת האופן בו היא מתמודדת איתם בעזרת השמחה- על ידיד שימוח אנשים אחרים ומציאת הטוב בכל דבר ודבר.

I אחרי הסרט-


לחלק לחניכים סמיילים עליהם הם כותבים מה הם אהבו/ למדו מהסרט. את הסמיילים כדאי אח"כ לתלות ברחבי הסניף.

תעביר את זה הלאה


יוגיין סימונס הוא מורה ללימודי חברה בבית ספר החי חיים מתוכננים ומסודרים.
ארלין מקיני היא אם חד הורית המחזיקה בשתי מרות היא נתונה במאבק יומיומי מתמיד על מנת להחזיק מעמד ולגדל את בנה טרוור. בשל ההיעדרויות הרבות שלה היא מרגישה שהיא מאבדת אותו.
יוגיין ונתן לכיתתו של טרוור שיעורי בית בהם הם מתבקשים להסתכל על העולם הסובב אותם ולתקן את מה שלא מוצא חן בעינם.
הוא מופתע שטרוור מתייחס למשימה כל כך ברצינות. טרוור הוגה רעיון שנקרא "תעביר את זה הלאה". משמעות הרעיון היא לעשות משהו עבור שלושה אנשים ואתם שלושה אנשים אמורים להעביר את זה הלאה.

I דיון לאחר הסרט-


האם טרוור הצליח?
האם הסרט הוא נאיבי או מציאותי?