סרטים לי' בטבת- סרטי שואה

סרטים לצפייה בי' בטבת.

חדשות כיפה מחלקת הדרכה 19/12/02 00:00 יד בטבת התשסג




רגע לפני שמקרינים סרט לכל הסניף או לחניכים חשוב מאוד לשים לב!
I לא כל הסרטים מתאימים לכל הגילאים ואין צורך להחזיר הביתה חניכים עם סיוטים.
שבו, תראו את הסרט לפני זה ורק אחרי זה תחליטו למי מתאים להקרין
אותו.
I לפני הקרנת הסרט ודאו כי החניכים מודעים איזה סרט הם הולכים לראות ועל מה.
I אל תשאירו את חווית הסרט באוויר! בסוף הסרט שבו במעגל עם החניכים ותנו לחניכים לפרוק את הרגשות שלהם על הסרט- מה ריגש אותם, מה הכי הפחיד אותם, עם איזה הרגשה הם יצאו, איזה חלק בסרט הכי זעזע אותם. מאוד חשוב לעשות את השלב הזה ולא להשאיר את הסרט בתור סרט, סרטי שואה הם בד"כ סרטים כבדים וקשים וחשוב להוציא את הרגשות אחריהם.

אירופה, אירופה
סיפורו האמיתי של שלמה פרל, צעיר יהודי שמתחזה לגרמני ומוצא עצמו כחניך בבית ספר של "נוער היטלר" עד סוף המלחמה. דורש צנזור.

בשם כל בני ביתי

סרט אמיתי על ניצול גטו וארשה, העובר את טרבלינקה, את המרד בגטו ואת החיים בצד הארי של ווארשה, ולאחר המלחמה נאלץ להתמודד שוב עם חורבן אישי של ביתו ומות משפחתו.סרט חזק מאד ומרגש, עם כמה סצינות קשות לצפייה.

האיש שלכד את אייכמן

גירסה שונה במקצת (קצת יותר אמריקאית) של סיפור לכידתו של אייכמן.

הבית ברחוב גריבלדי

סיפור תפיסתו של אדולף אייכמן על ידי איסר הראל וסוכני המוסד במבצע בלתי - אפשרי, והעמדתו לדין בארץ.

הבריחה מסוביבור

הסרט מתאר את מהלך האירועים שהוליכו לבריחה המונית של יותר מ-300 יהודים מאחד ממחנות המוות של הרייך השלישי. הסרט מציג לפנינו את הסיפור האמיתי של המחנה, ההתרחשויות ואומץ ליבם של קבוצת אנשים שניסו לברוח למרות הסיכויים הקלושים להצלחה.

(הסרט נעשה בעזרת שחזור של 'בוגרי' המרד שחיים כיום).

הנחשול

סרט קצר, המתאר ניסוי אמיתי שנערך בבית ספר תיכון בארצות הברית, בו מורה כריזמטי מנסה להראות לתלמידיו כיצד סחף חברתי ולחץ חזק יכול לגרום להם לעשות מעשים לא מוסריים בשם האידיאולוגיה שנמצאת 'מעל הפרט'. בעקבות זה רוצה המורה להראות לתלמידיו כיצד התפתחה המציאות שהובילה לשואה באירופה.

יעקב השקרן

בעקבות ספרו המדהים של בקר, סרט המתאר את סיפורו של יעקב, תושב הגטו היהודי, אשר מפיץ שמועות שווא על רדיו הנמצא ברשותו - למרות סכנת המוות בכך - ועל ניצחונות דמיוניים של בעלי הברית, כדי לרומם את רוח תושבי הגטו.


רשימת שינדלר
סרטו של סטיבן שפילברג על אוסקר שינדלר - גרמני נהנתן המציל מאות יהודים במפעל אותו מנהל, תוך סיכון עצמי ותשלום כסף רב. יש צורך בצנזור.

תיבת הנגינה

עיתונאית צעירה ונמרצת המסקרת משפט נגד פושעים נאצים, ובסופו של דבר מגלה שהפרק החסר בעברו של אביה קשור להיותו קצין אס אס שהתחפש והתחיל בחיים חדשים אחרי המלחמה.

תלמיד מצטיין מידי

תלמיד הכותב עבודה על דמויות נאצים בשואה, מגלה פרטים אפלים על עברו של שכנו שהשתתף במלחמת העולם השניה כקצין אס אס. הוא עורך עסקה עם השכן, וככל שנכנס יותר ויותר לעברו הנאצי של השכן, מרגיש כיצד הדברים מתחילים לחלחל לאישיותו בעל כורחו.

האי ברחוב הציפורים
דרמה מאת אורי אורלב. חיי ילד שנשאר לבדו בגטו, בתוך ארון בקומה העליונה בבית מתמוטט, הוא וחברו העכבר. זאת עד שובו של אביו, ויחדיו הם מצטרפים לפרטיזנים.

חנה סנש
חנה סנש נולדה בבודפשט בשנת 1921 בבית חם ואינטלקטואלי. אביה היה מחזאי ידוע. כשאר הייתה בת שש שמעה לראשונה את המושג "אנטישמיות". אביה מסביר לה שלהיות יהודי אף פעם לא היה דבר קל. חנה מעריצה את אביה ורוצה ללכת בדרכו, אך הוא נפטר ומשאיר חלל ריק. חנה מתחילה לכתוב יומן חיים.

גן עדן טרזין
ילדה בתקופת מלחמת המפרץ המתעמתת עם נושא השואה בפעם הראשונה ומדמיינת את עולמה שלה בסיטואציה של ילדה בתקופת מלחמת העולם השניה.

הקיץ של אביה
הקיץ של אביה הוא סיפורו של קיץ אחד בחייה של ילדה, בראשית ימי המדינה.
זהו סיפור פרטי מאוד, על קיץ מסוים מאוד, אך במידה רבה זהו סיפור של כולנו: שואה, טירוף וכאב, ניסיון לשמור על השפיות ועל תום הילדות. קיץ אחד בחיי ילדה בת 10 - אביה.
אמה של אביה, ניצולת שואה, פרטיזנית לשעבר, מהלכת על חבל דק שבין שפיות לטירוף, ומועדת. אביה, ילדה הגדלה במוסד, שבקיץ אחד פתאום יש לה בית מאוד לא יציב עם אמא- אישה שונה ועם זאת כ"כ אוהבת ועם תמונות של אבא שמח שעדיין מצפה לשובו "כי אבות לא מתים לפני שהם רואים את הילד שנולד להם..."

ככל שמתקדם הסיפור, הולך מצבה של האם ומדרדר. אביה שוגה בחלומות על אבא, אותו לא ראתה מעולם, כי מת לפני לידתה והאם מסתירה את סודו כל השנים.
בתום הסרט מתאשפזת האם. אביה נותרת לבדה, ילדה שהתבגרה בבת אחת, בקיץ אחד.
אביה חוזרת למוסד.

סקוקי
ארגון ניאו-נאצי בארה"ב מחליט לערוך מצעד עם מדים וצלבי קרס בתוך סביבה יהודית בעיירה סקוקי. היהודים מתאחדים לנסות לעצור את המצעד. מבחינה משפטית יש להם הזכות המלאה לערוך את המצעד. העלילה מתפתחת תוך כדי מאמצים של כל הגורמים לנסות לעצור את המצעד.