נספח לפעולה על יחיאל אליאש

נספח לפעולה על יחיאל אליאש

חדשות כיפה מחלקת הדרכה 11/02/03 00:00 ט באדר א'


נספח


(לפעולה על יחיאל אליאש) פרקי חייו+ המשימות:



1. גיבורינו- "בעל החלומות", עלה לארץ ב- 1925 והצרף לישיבת "מרכז הרב". הוא אהב את לימודיו בישיבה אך סבר שא"י זקוקה ליהודים לומדי תורה אולם מי שאינו מסוגל להיות רב או ראש ישיבה צריך להקדיש את מרצו בבניית הארץ ממש. כך עזב את הישיבה ועבר לקבוצה החקלאית של הפועל המזרחי שהוקמה על אדמות פתח תקווה.


המשימה: נצא יחדיו למשימה חקלאית פשוטה:
חפשו קופסא או דלי, מילאו אותו באדמת הקודש ושיתלו צמח כלשהו מהסביבה (כמובן שלא פרח מוגן) וכך תוכלו לשיר בלב שמח: אני שתלתי עץ בארץ ישראל.



2. גיבורנו- "בעל החלומות", היה שותף לקבוצה חקלאית שהשקיעה בבניין הארץ. זמן קצר שהגיע לקבוצה חלה והרופאים אמרו שאין לו סיכוי לחיות. גיבורינו החליט שאם נגזר על גורלו למות, לפחות שיהיה זה בירושלים. בזמן שהותו בירושלים התגבש החלום במוחו ותוך כדי כך התחזק והתחיל להאמין שיתכן וימשיך לחיות.


המשימה: עליכם לכתוב מכתב נוגע ללב של גיבורינו הנמצא על ערש דווי שכתב במיטתו כדי שישמש צוואה לחיים אחריו. צריך להביע את רצונו העז להגשים את חלומו.



3. בשלהי שנת תרפ"ח החליט גיבורינו- "בעל החלומות" שהגיע הזמן להגשים את חלומו. הוא רצה "לפתח את הזהות ולהחדיר גאווה" כדבריו. הוא הכין תוכניות להקמת החלום ופנה עם הרעיון לגורמים שיכולים לקדם את החלום.


המשימה: נסו לחבר שיר במנגינת השיר "איך שיר נולד" (של גידי גוב) על החלום שמתחיל להתהוות. (עפ"י הנתונים שיש לכם וכיד הדמיון הטובה.



4. גיבורינו- "בעל החלומות", נוכח לדעת שהחלום שלו ניתקל בקשיים רבים: רבים מחבריו לא האמינו בהגשמת החלום וגורמים בכירים לא הסכימו לעזור לו להגשים את החלום.


המשימה: על המדריך להכין מסלול מכשולים קצר ולהביא מטפחת לקשירת העיניים ולהעביר אותם קצת מטעם חווית המכשולים.



5. גיבורינו- "בעל החלומות", קיבל מחברו הצעה נפלאה לשם של חלומו. שם וימצה את עוצמת הרעיון והחזון הלאומי שבחלום.


המשימה: צאו החוצה וערכו סקר- רחוב אצל 5 אנשים שונים, על השאלה: איזה שם שישקף סיסמא הייתם נותנים לחלום שעומד להיות מפעל לאומי לדורי דורות.



6. ביום רביעי, כג' באדר א', התרפ"ט (1929), התקבצו גיבורינו "בעל החלומות" ומספר תלמידים שהיו תלמידי כיתה ח' של ת"ת מזרחי ותלמידי סמינר למורים של המזרחי להתכנסות פתיחה של החלום. במהלך החודשים הגיעו עוד ועוד והחלום החל להתמסד.


משימה: הכינו נאום קצר לטקס פתיחת התגשמות החלום. שהוא כאמור חזון של מפעל לאומי ענק.



7. בל"ג בעומר, התרפ"ט, (1929) כבר היו 30 חברים קבועים בחלום המתגשם של גיבורינו "בעל החלומות". הם החליטו לקבוע תאריך זה כיום הולדת החלום!


משימה: הכינו מחרוזת שירי "יומולדת לחלום" זכרו: זוהי גם יומולדת וזה גם חזון גדול שהתגשם!