משרד החינוך יסבסד את תשלומי ההורים על טיולים שנתיים

שר החינוך גדעון סער הודיע כי כל התלמידים במערכת החינוך יזכו לסבסוד התשלום על טיולים שנתיים בהיקף של 40% עד 80% מגובה התשלום, על פי מצבו הסוציואקונומי של בית הספר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/08/12 09:55 כה באב התשעב

משרד החינוך יסבסד את תשלומי ההורים על טיולים שנתיים
יחצ, צילום: יחצ

שר החינוך, גדעון סער, הודיע הבוקר (ב') בדיון בועדת החינוך של הכנסת על מהלך נוסף במסגרת המהלכים להקלה בנטל המושת על ההורים- החל משנת הלימודים הקרובה משרד החינוך יסבסד באופן דיפרנציאלי את תשלומי ההורים על טיולים שנתיים בהיקף של 270 מיליון שקלים.

על פי התכנית החדשה שהציג שר החינוך כל התלמידים במערכת החינוך יזכו לסבסוד התשלום על טיולים שנתיים בהיקף של 40% עד 80% מגובה התשלום. הסבסוד יינתן על פי המצב הסוציואקונומי אליו משתייך בית הספר.

שר החינוך התייחס בדבריו לחשיבות הטיולים השנתיים כחלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים בבתי הספר ועל מצב, שלא ניתן להשלים איתו שישנם תלמידים שלא יוצאים לטיולים שנתיים מטעמים כלכליים. "הטיולים השנתיים הם חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים ויש להם חשיבות רבה בהקניית ערכים רבים, כמו אהבת המולדת וערכי טבע ונוף. הבטחת השתתפות כלל התלמידים במערכת החינוך בטיולים היא דבר חשוב במכלול ההיבטים- הלימודי, הערכי והחברתי", ציין השר סער.

"המהלך לסבסוד תשלומי הורים הוא מהלך של הורדת הנטל הכלכלי המושת על כלל ההורים במערכת החינוך", אמר שר החינוך שהוסיף כי "אנו נבצע אותו באופן דיפרנציאלי, שייתן ביטוי ברור למימד של צדק חברתי". עוד יצויין כי בנוסף למהלך הרחב לסבסוד התשלומים על טיולים יוענקו מלגות נוספות בהיקף של 55 מלש"ח לסיוע נוסף לתלמידים מהשכבות החלשות.