מסע כיסופים: אלפי תלמידים צעדו לזכר יישובי גוש קטיף

במסגרת היוזמה החדשה של הרב בני נכטיילר, משתתפים תלמידי תיכון בצעדה לילית מכפר מימון לשמורת הבשור - כדי להתחבר דרך הרגליים למורשת יישובי גוש קטיף שפונו בהתנתקות

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 25/12/12 13:14 יב בטבת התשעג

שבע שנים לאחר ההתנתקות, יוזמה חדשה מבקשת להבטיח כי זכר היישובים לא יישכח: הרב בני נכטיילר, לשעבר מזכ“ל ”בני עקיבא“, עומד מאחורי יוזמת "מסע כיסופים", מסע לילי של בני נוער בעקבות סיפורו של גוש קטיף, בו הספיקו לקחת חלק כ-2,500 תלמידים כיתות י' מישיבות ואולפנות ברחבי הארץ.

זו השנה השנייה בה מתקיים המסע אשר מנוהל על ידי בית ספר שדה "שער הגיא בהפקת אבי קהתי, "מרכז קטיף" להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון אשר יוציא לפועל את המסע. "מסע כיסופים הוא הזדמנות לבני הנוער, אשר רובם לא חווה את תהליך ההתנתקות, להבין וללמוד על מורשת גוש קטיף", אומר מוכי בטר, מנכ"ל מרכז קטיף, "באמצעות המסע נוכל לשמור על התודעה והמורשת של גוש קטיף ולהנחיל אותה גם לדור הצעיר".

("להנחיל את המורשת לדור הצעיר". צילום: מרכז קטיף)

מסע בני הנוער יתחיל מכפר מימון, המקום בו ארע ההפגנה הגדולה שעוררה את המחלוקת האם לפרוץ את הגדר לגוש קטיף, שם יפגשו את רבני גוש קטיף כמו הרב יגאל קמינצקי, הרב גבי קדוש והרב איציק אמיתי אשר יספרו את סיפורו של גוש קטיף. לאחר מכן יוצאים התלמידים למסע לילי של תשעה קילומטרים בשמורת הבשור, תשעה קילומטר של הליכה מדברית בלילה החורפי, כך יתחברו בני הנוער לערכי ארץ ישראל. "ההליכה מהחושך אל הזריחה היא הדרך לחוות את היכולת של אנשי גוש קטיף בפרט ושל הציבור הישראלי בכלל להפוך חושך לאור", מסבירים במרכז קטיף.

בשבוע הבא יתקיים מסע נוסף בו יצעדו תלמיד הישיבות והאולפנות במסלולים נפרדים עד לפארק אשכול שיפגשו את הרב דרוקמן והרב איתן אייזמן שירקדו איתם בטקס הסיום הוא גםפ טקס הזיכרון לגוש קטיף.