ממשה עד משה לא היה כאריאל שרון

במשרד החינוך פרסמו תכנית לימודים בה ילמדו על ראש הממשלה המנוח, אריאל שרון, דרך תחנות חייו השונות ובהשוואה למשה רבנו ולקינת דוד. ההתנתקות ועקירת אלפים מבתיהם מחוץ לסילבוס

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/14 17:41 יג בשבט התשעד

ממשה עד משה לא היה כאריאל שרון
mikhail / Shutterstock.com, צילום: mikhail / Shutterstock.com

בשבוע הקרוב ילמדו כל תלמידי ישראל על ראש ממשלת ישראל לשעבר אריאל שרון, שנפטר בסוף השבוע, אך מתוכניות הלימודים נעדרים אירועים משמעותיים, בעיקר לציבור הדתי לאומי, כמו תכנית ההתנתקות וכשלי מלחמת לבנון הראשונה. במקום כל זאת הם ילמדו על דימוי שרון כרועה צאן בראי הדורות, בהשוואה למשל למשה רבנו, על שרון איש המשפחה ועל עברו הצבאי ומנהיגותו.

במדריך למורה שפרסם משרד החינוך לכיתות ד' עד ט', שנחשף באתר וואלה, עולה כי מערכי השיעור על אריאל שרון מחולקים לחמש יחידות לימוד: אריאל שרון - תמונות מחייו, אריאל שרון מנהיג ללא חת, גדול ונועז, ומצביא משכמו ומעלה, המנהיג כרועה צאן, המנהיג כאיש משפחה למופת והספד למנהיג.

ביחידות הלימוד יסקרו התלמידים את חייו, ישוו בין משפחתו האישית של שרון לבין משפחת ישראל המורחבת, ילמדו על הרלוונטיות של קינת דוד כהספד לשרון וישווה אותה להספד שנשא לשרון נשיא המדינה שמעון פרס ויבחנו את דימוי הרועה שאימץ לעצמו שרון לעומת דמותו של משה רבנו, הרועה הנאמן.

בשלל יחידות הלימוד, החליטו במשרד החינוך, לא יתייחסו לאירועים כמו מלחמת לבנון, הדחתו של שרון מתפקיד שר הביטחון וכן בנושא תכנית ההתנתקות והקרע העמוק של שרון עם הציונות הדתית בעקבותיה. בין היתר אחת התמונות מציגה את לחיצת היד עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בנושא ההתנתקות, כך שנראה כאילו מהלך ההתנתקות היה הסכם שלום ולא מהלך חד צדדי שבוצע תחת התנגדות ניכרת.

"תלמיד יכול לשאת גם דברים קשים, גם אירועים קשים וגם אירועים קשים של מנהיגים בחברה שלו", הסביר ד"ר זאב דגני, מנהל תיכון הגימנסיה הרצליה בתל אביב, ל'וואלה'. "זו מניפולציה מסוכנת שחברה עושה לאזרחיה, וזה מעשה שלא נעשה בפעם הראשונה. אנחנו יוצרים מורשת מלאכותית, חד-צדדית, לא מורכבת, שטחית ושטוחה - וחבל".