מאות תלמידי ישיבות תיכוניות השתתפו ביום לימוד עם "עולמות"

דור העתיד של עולם התורה, נפגש בירושלים ללימוד והתעמקות בסוגיות בחברותא - זאת במסגרת מיזם "עולמות" מבית ישיבת "תורה בציון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/13 12:33 כה בחשון התשעד

מאות תלמידי ישיבות תיכוניות השתתפו ביום לימוד עם "עולמות"
דוד דביר, צילום: דוד דביר

מיזם "עולמות" הולך ומתרחב: אתמול (ב'), השתתפו מאות תלמידי ישיבות תיכוניות ביום לימוד לעומקה של סוגיה במסגרת "עולמות". המיזם שהחל אשתקד במספר ישיבות תיכוניות מצומצם, מקיף נבחרת חלוץ יוקרתית של עמלים בתורה מעילית הישיבות התיכוניות בארץ. כיום, זוכה המיזם להצלחה מסחררת בקרב צעירי הישיבות התיכוניות.

חוברות עולמות הן שיעורים בשלל סוגיות תלמודיות, יום הלימוד היום הוא חלק ממיזם ראשוני מסוגו וייחודי, המשותף לישיבת 'תורה בציון' ותכנית שיעורי 'עולמות', המיועדת למסירת שיעורים בקבוצות לימוד מתוך דפי מקורות, ודפי עזר להכנת השיעור, במגוון סוגיות הלכתיות ובירורי מנהגים.

את יום הלימוד פתח ראש ישיבת 'תורה בציון', הגאון הרב נחום נרי-ה שליט"א, בשיעור בנושא "ועשית הישר והטוב". הרב תיבל את שיעורו העיוני ביסודות הסוגיה גם בדברי מחשבה, והעצים את חדוות הלימוד באוזני הצעירים. תחילה הכינו התלמידים בחברותא את חוברת המקורות, לאחר השיעור התכנסו שוב התלמידים יחד עם רבנים ואברכים על מנת לחזור על השיעור ולהכין את השיעור הבא.

את השיעור הבא מסר רבה של רמת גן, הגאון הרב יעקב אריאל שליט"א בנושא "האם ניתן לכפות על לפנים משורת הדין", המשתתפים הצעירים גילו עניין רב והשתתפו בשיעור באופן פעיל, ונשארו כמחצית השעה עם תום השיעור, למשא ומתן בהלכה עם הרב.

הרב יעקב זילברליכט שליט"א, ראש תכנית עולמות ועורך השיעורים, אשר ליווה את התלמידים הצעירים ביום הלימוד, ציין בדברי נעילה קצרים, את החובה להתעמק, הן בלימוד התורה, והן בקיום המצוות בין אדם למקום ובין אדם לחברו, בכדי לזכות לעשות את הישר והטוב.

תכנית עולמות פועלת השנה בישיבה לצעירים בירושלים, ישיבת תורה ומדע שע"י מכון לב בירושלים, ישיבת דרך חיים בשעלבים, ישיבת הליכות עולם בקרני שומרון, ישיבת נחלת ישראל בכפר חסידים, הישיבה התיכונית באלון מורה, הישיבה במעלה חבר, ישיבת בני צבי בבית אל, ישיבת אורות הזורעים, הישיבה התיכונית בבאר שבע, בישיבה התיכונית בקרית ארבע (יתק"א), ובישיבה התיכונית במצפה רמון.