לראשונה: משרד החינוך יממן הפרדה בין תלמידים לתלמידות

משרד החינוך יקצה תקציב מיוחד למימון כיתות נפרדות בין בנים ובנות, כבר משנת הלימודים הקרובה וזאת במגמה להסדיר את ההפרדה המגדרית עבור הורים ובתי ספר המעוניינים בכך

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 08/08/13 10:13 ב באלול התשעג

לראשונה: משרד החינוך יממן הפרדה בין תלמידים לתלמידות
shutterstock, צילום: shutterstock

עיתון ”הארץ“ מדווח הבוקר (ה‘) כי משרד החינוך יקצה תקציב מיוחד למימון כיתות נפרדות בין בנים ובנות. המהלך יתחיל כבר בשנת הלימודים הקרובה בכיתות ו' ויירד בהדרגה עד לכיתות ד'.

עד כה מומנו הלימודים הנפרדים, לפחות בחלקם, על ידי ההורים הדתיים שהיו מעוניינים בהם. ההחלטה, באופן ברור, תחזק את קבוצות ההורים המעוניינות היום בחינוך נפרד מגדרית. עלות ההפרדה נאמדת בכעשרה מיליון שקלים.

על פי נתוני משרד החינוך משנת 2011, בכ-65% מבתי הספר היסודיים בחינוך הממלכתי-דתי קיימת כיום הפרדה מגדרית. במשרד ציינו כי בכ-200 מוסדות חינוך ישנה הפרדה מלאה בין בנים לבנות, ובכ-50 נוספים הפרדה חלקית. רק כ-140 בתי ספר פועלים במתכונת מעורבת.

בחודש מרץ האחרון פורסם מסמך של החמ“ד שעסק בנושא, בו נטען כי ”כל זמן שאין מדיניות הפרדה מוגדרת הולכים המתחים ומעצימים. תומכי ההפרדה משתדלים להפריד כבר מכיתה א' כדי להבטיח שבית הספר יהיה נפרד מכאן ואילך ומתנגדי ההפרדה מנהלים מאבקים קשים כנגד ההפרדה כמעט "בכל מחיר". מאבקים אלה מחזקים בראש ובראשונה את החינוך הפרטי ואת החינוך שאינו רשמי. בתי הספר הפרטיים ברובם מנהלים מדיניות קבלה ממיינת ומפלה וגובים שכ"ל גבוה מן ההורים. במצב דברים זה הכל מפסידים“.

במשרד החינוך מסרו בתגובה כי ההחלטה החדשה ”מסדירה את פעילותן של הכיתות המופרדות, שעד היום פעלו באופן לא תקני. המהלך ימנע זליגה של תלמידים לחינוך הפרטי ולא יצדיק פתיחתן של בתי ספר קטנים“. במשרד החינוך טוענים כי ההפרדה ”תמנע הקצנה של זרמים מסוימים: הלמידה תעשה באופן נפרד, אך ההפסקות, הטקסים והאירועים יתקיימו במתכונת מעורבת. כמו כן, יש בכך מניעה של הפרדה בכיתות א'-ג', אשר נהוגה היום בכיתות רבות“.