ישיבת הסדר חדשה תוקם בעיר אופקים

הישיבה החדשה תפעל כחלק מהגרעין התורני המקומי וכשלוחה של ישיבת "מאיר הראל" במודיעין. ראש הישיבה, הרב אליעזר שנוולד: נחבור לנוער של אופקים, שיהפוך שותף להצלחתנו

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/05/12 13:42 ח בסיון התשעב

ישיבת הסדר חדשה תוקם בעיר אופקים
יח"צ, צילום: יח"צ

לקראת שנת הלימודים הבאה, תפתח ישיבת הסדר חדשה בעיר אופקים, שתפעל כשלוחה של ישיבת ההסדר "מאיר הראל" במודיעין. ההחלטה על הקמת הישיבה התקבלה בפגישה שהתקיימה השבוע בלשכת הרב אליעזר שנוולד ראש ישיבת "מאיר הראל", יחד עם ראש עיריית אופקים, צביקה גרינגולד, הרב אלישע ושליצקי מ"קרן קהילות" ופנחס ולרשטיין ממנהלת התיישבות הנגב והגליל.

ירון בונפד, מנהל הגרעין התורני באופקים, הסביר כי רעיון הקמת השלוחה "נבע מתוך רצון ליצור בית מדרש שוקק חיים של תורה בשיתוף הציבור הדתי לאומי בעיר. כמו כן בית מדרש זה יהווה נדבך נוסף בקהילת הגרעין התורני שהוקם ע"י בני המקום לפני כ-16 שנה ואליהם הצטרפו משפחות משאר חלקי הארץ".

פנחס ולרשטיין, הדגיש את הצורך בהקמת הישיבה כהמשך לתהליך המבורך שהתחיל הגרעין התורני בעיר, ומעבר לשלב מתקדם של ביסוס העיר ופיתוחה. ראש העיר אופקים הסביר את הצורך במהלך שיביא ציבור איכותי לעיר ויכניס אותה לתנופה המיוחלת. עוד תיאר גרינוולד את הקשר בין דרום הארץ למרכזה.

הרב אליעזר שנוולד ציין כי "החלטנו להירתם למשימה למרות כל המכשולים שניצבים בדרכנו. אדרבא דווקא המכשולים הללו שכנעו אותנו שבמקום שיש קהילה יקרה וראש עיר שמבקשים לקדם את העיר, וזוכה לחוסר שיתוף פעולה מאת השלטונות, זה בבחינת מצווה שאינה יכולה להיעשות על ידי אחרים - והישיבה נרתמת למשימה".

"הרעיון הוא ליצור שיתוף פעולה עם הנוער מאגן הישובים, מחשמונאים מודיעין ונוף איילון, כדי לחבור לנוער של אופקים, ולקדם את הישיבה. בכוונתנו לשתף את ראשי המוסדות באזור ואת בני תנועות הנוער להיות שותפים בתהליך", הוסיף הרב שנוולד.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן