זה כבר אקטואלי

רקע: כאלפיים שנה ואולי יותר, דגל עם ישראל בלימוד תורה בבתי המדרשות לצד עבודה בשעות הפנאי כדי להתפרנס, אך במהלך התקופות הפך הפנאי להיות הערך. מה קרה שהחליטו להגדיל תורה רק עכשיו? מטרות הפעולה: 1. החניך ינתח את ההבדל בין מצב של גלות ומצב של ישיבה בארץ ישראל. 2. החניך ילמד מדוע החרדים לא מסכימים עם דרכה של תורה ועבודה.

חדשות כיפה מחלקת הדרכה 15/03/03 00:00 יא באדר ב'


פעולה מס' 3


זה כבר אקטואלי!



רקע:


כאלפיים שנה ואולי יותר, דגל עם ישראל בלימוד תורה בבתי המדרשות לצד עבודה בשעות הפנאי כדי להתפרנס, אך במהלך התקופות הפך הפנאי להיות הערך. מה קרה שהחליטו להגדיל תורה רק עכשיו?



מטרות הפעולה:


1. החניך ינתח את ההבדל בין מצב של גלות ומצב של ישיבה בארץ ישראל.


2. החניך ילמד מדוע החרדים לא מסכימים עם דרכה של תורה ועבודה.



אמצעים:


1. בריסטול וטוש (בשבת - גרף מוכן מראש).


2. ספר מלכים/תנ"ך.


3. עיתונים.


4. דף מקורות - "תקופת שלמה, תקופה אידיאלית" - נספח מס' 1.


5. דף מקורות - "כה אמר ה'" - נספח מס' 2.


6. ניתוח חטא המרגלים - נספח מס' 3.


7. מצב אידיאלי לעומת מצב של גלות - נספח מס' 4.




שלב א':


גאולומטר



] לפתיחה, נסקור סקירה היסטורית קצרה את ימי העולם, כשנצייר גרף של מצב הגאולה (בשבת


נכין מראש). נתייחס לתקופות ואירועים שהיו לאורך ההיסטוריה, כשבכל אחד מהם נציין האם


התקופות והאירועים האלה הם סימן של עלייה או סימן לירידה במצב הגאולה בעולם:



דוגמא לאירועים ותקופות:


בריאת העולם, חטא אדם הראשון, ימי המבול, ימי האבות, הירידה למצריים,


יציאת מצריים, חטא העגל והמרגלים, הכניסה לארץ, ימי השופטים, מלכות דוד ושלמה, פילוג המלוכה, מלכות חזקיהו, חורבן בית ראשון, גלות בבל, ימי מרדכי ואסתר, ימי בית שני, ימי החשמונאים, חורבן בית שני, מרד בר כוכבא, גלות , ימי האמוראים, ראשונים,


שואה, הקמת המדינה והיום.

גאולומטר


הערה: