הממשלה אישרה הטבות ללימודים בירושלים לבוגרי צבא ושירות לאומי

ההטבה התאפשרה בזכות פנייה מצד מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שביקשה לכלול את העיר ירושלים באזורי הסיוע הזוכים להטבות ממשלתיות בשכר לימוד אקדמי

חדשות כיפה אורי פולק 23/10/11 16:19 כה בתשרי התשעב

הממשלה אישרה הטבות ללימודים בירושלים לבוגרי צבא ושירות לאומי
ששון תירם, צילום: ששון תירם

הממשלה אישרה היום (א') שורה של הטבות לבוגרי צבא ושירות לאומי, תוך הכללת העיר ירושלים באזורי הסיוע הזוכים להטבות ממשלתיות. המהלך נעשה בהמשך לפנייתו בעניין של מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי לסגנית השר לענייני צעירים במשרד ראש הממשלה, גילה גמליאל.

כידוע, בוגרי שירות צבאי ושירות לאומי זכאים על פי חוק להנחות בלימודי השכלה גבוהה באזורי סיוע. לאחרונה פנו למנהלת השירות האזרחי-לאומי מתנדבים ומסיימי שירות אזרחי-לאומי בשאלה האם הכללת ירושלים בחוק למתן ההטבות לסטודנטים באזורי הסיוע יחול כבר על שנת הלימודים הקרובה. מנכ"ל מנהלת השירות הלאומי ביקש כי החוק להכללת ירושלים ייכנס לתוקפו לאחר תחילת שנת הלימודים והסטודנטים שהחלו את לימודיהם בשנה זו לא ייפגעו ויזכו אף הם רטרואקטיבית בהטבות.

ואכן - ההטבה שאושרה על ידי הממשלה מאפשרת סיוע לבוגרי צבא ושירות לאומי, תוך סבסוד לימודים אקדמיים במוסדות להשכלה גבוהה בירושלים. ההטבה הינה בעלות כוללת של עד 25 מיליון שקלים. הסיוע יכלול מתן מלגות לסטודנטים ושנת לימודים ראשונה חינם.

"בני ובנות השירות האזרחי-לאומי עושים עבודת קודש ותורמים רבות לחברה בישראל", אמר היום שר-שלום ג'רבי. לדבריו, "בעקבות פנייתם של מתנדבים רבים אשר עתידים ללמוד בירושלים בשאלה האם יזכו למתן ההטבות לקחתי על עצמי לבדוק את הנושא ולסייע להם ככל הניתן. אני שמח כי הממשלה אישרה את מתן הסיוע וההטבות".