הבנות הדתיות יתחרו באליפות המתמטיקה העולמית

האולפניאדה המתקיימת זו השנה החמישית, תאפשר השנה תחרות קבוצתית בין נבחרות האולפנות, אגודות השירות הלאומי והמדרשות השונות

חדשות כיפה אורי פולק 18/12/11 13:46 כב בכסלו התשעב

הבנות הדתיות יתחרו באליפות המתמטיקה העולמית
stuartpilbrow-cc-by-sa, צילום: stuartpilbrow-cc-by-sa

ה"מכללה ירושלים" ומשרד החינוך יקיימו זו השנה החמישית את האולפניאדה המתמטית העולמית, בה ישתתפו אלפי בנות האולפנות והמדרשות, כמו גם בנות השירות הלאומי. במסגרת התחרות המתקיימת בחסות נשיא המדינה, ראש הממשלה ושר החינוך, יתמודדו הנבחרות עם שאלה מתמטית ולהציג את פתרונה בשלב הפומבי בטקס הגמר.

השנה תתאפשר לראשונה תחרות קבוצתית בין נבחרות האולפנות, אגודות השירות הלאומי והמדרשות השונות. את ההחלטה לצרף את מרכיב התחרות הקבוצתית, קיבלו יוזמי האולפניאדה, ראש החוג למתמטיקה ב'מכללה ירושלים' ד"ר זיוה דויטש ועורך מגזין חידות ההיגיון 'אלף אפס' מר עקיבא קדרי, זאת מתוך מחשבה חינוכית לעודד שיתוף פעולה וקולקטיביות וחשיבה קבוצתית.

"המצוינות האישית חשובה, בעיקר בתחום המדעים, אך חשוב לנו לכלול באולפניאדה גם ערכים חברתיים של חשיבה משותפת ועזרה הדדית", מסביר דויטש. קדרי הוסיף כי "לשיתוף פעולה חשיבתי יש ערך נוסף לערכים החברתיים. לרוב חשיבה קבוצתית הינה פורה יותר מחשיבה סוליסטית, היות ותהליך השיח שמתקיים מניב תובנות שניתן היה להגיע אליהן רק מתוך התמודדות בין דרכי חשיבה שונות, לא לחינם נקבעה מתכונת הלימוד בחברותא, השלם גדול מסך חלקיו".

יוזמי האולפניאדה מציעים באתר האינטרנט של התחרות שאלון מקוון, המאפשר למתמודדות לבחון את סיכויי הזכייה שלהן והתאמתן לתחרות.