האיש והעשייה

זבולון המר-האיש והעשייה... פעולה לשבטי נבטים – מעלות סביב דמותו של זבולון המר ז"ל

חדשות כיפה מחלקת הדרכה 11/02/03 00:00 ט באדר א'


האיש והעשייה...



פעולה לשבטי נבטים מעלות


סביב דמותו של זבולון המר ז"ל



מטרת הפעולה:


הכרת דמותו של זבולון המר וחשיפת תחומים שונים בעשייתו הציבורית.



העזרים הדרושים:


§ סמל המדינה.


§ סמל משרד החינוך דגם של הציורים נמצא בנספחים.


§ מחשבון


§ תעודת בגרות


§ תנ"ך


§ כיפה / עגיל.


§ כרטיסיות כפולות של כתבי החידה.


§ כלי כתיבה.


§ אותיות ברורות ומאירות עיניים של שמו (ז ב ו ל ו ן ה מ ר ).


§ פלקט אחד או שניים של קטע ההשלמה <ניתן להשתמש בדף הדוגמא המצורף אך מוטב ליצור פלקט מרשים ואטרקטיבי>.



מהלך הפעולה:


שלב א':


החלק הראשון של הפעולה מתבצע במתכונת דומה ל"חפש את המטמון".


ברחבי הסניף או האזור, יוחבאו פתקים שעליהם יופיע ציור של אחד הסמלים כשתחתיו כתב חידה קצר, הקושר את כל הסמל לדמותו של זבולון המר ולאחריו היעד הבא שאליו הם אמורים להגיע. (כתבי החידה מצויים בנספח מס' 1)


(כידוע במשחק מסוג זה, כאשר ישנן שתי קבוצות יש לדאוג לשני פתקים בכל מקום מסתור או לסמן מסלול נפרד לכל קבוצה).לכשיסיימו לאתר את כל הפתקים כמו גם לפתור את כתבי החידה הם ישובו בריצה קלה ובלב שמח לסניף.


על כל כתב חידה שפתרו נכון, ייתן המדריך/כה אות משמו (כמובן שהמטרה היא שהקבוצה תקבל את כל האותיות).


והקבוצה תצטרך להרכיב מהאותיות את שמה של הדמות.


(ניתן גם להדריך את החניכים לשוב למדריך לאחר כל כתב החידה ואז לקבל אות).



שלב ב':


כמשוב להפנמת הלימוד על דמותו של זבולון המר ולקשירת כל הסמלים והכתבים שפתרו אודותיו, שתי הקבוצות ביחד או לחוד (כקבוצה או בתחרות) ישלימו את קטע ההשלמה. (נספח מס' 2)


· להשלמתו יעזרו כמובן בציורים ובמשפטים שאספו במהלך המשחק.


חשוב להציג או להעביר בין החניכים את תמונתו של המר על-מנת לוודא שכולם הבינו מי הדמות.



שלב ג':


כסיום ניתן להוסיף פרטים ולהרחיב מתוך דף הרקע בתחילת הפעולות ו/או לספר את מה שאמר ערב אישפוזו.



נספח מס' 1


א. הסמלים וכתבי החידה: (דוגמא לכך ניתן לראות בנספח מס' 1 בפעולה המיועדת לשבטים ממעפילים עד הרא"ה).


1. סמל המדינה - היה אישיות ציבורית (כתב אתב"ש).


2. סמל משרד החינוך - כיהן כשר החינוך והתרבות (כתב גימטריא).


3. מחשבון - רצה להכניס את המדע והטכנולוגיה לבתי הספר (כתב הפוך).


4. תעודת בגרות - חוקק חוק שהלימודים יהיו חינם מהגן ועד סוף כתה י"ב (כתב ה-ג').


5. תנ"ך - התאמץ לקרב את כל היהודים למסורת(מילים מבולבלות).


6. כיפה / עגיל - ראה את עצמו כשר של כל אזרחי המדינה ללא הבדל ביניהם (כתב הסימנים).



נספח מס' 2


קטע ההשלמה:


לפני כשנה, בכ"ב בטבת התשנ"ח נפטר זבולון המר שהיה שר החינוך התרבות והספורט (תמונה של כדורגל) במשך תקופה ארוכה במדינת ישראל.



זבולון המר ראה את עצמו כשר החינוך של דתיים, חילוניים, ערבים ויהודים (תמונה של כיפה/עגיל) ללא הבדל ביניהם.



בתפקידו כשר החינוך עשה כמה דברים חשובים:


1. דאג לאנשים מיעוטי יכולת וחוקק חוק שהלימודים יהיו חינם. (תמונה של שטר כסף ועליו X ).


2. התאמץ לקרב את כל היהודים למסורת. (תמונה של בית כנסת, כיפה)


3. זבולון המר רצה להכניס את המדע והטכנולוגיה לבתי הספר. (תמונה של מחשב)