האושר הפרטי שלי

רקע: הרעיונות היפים של תורה ועבודה לפעמים נראים מתאימים רק לכמה יחידי סגולה ולאידיאליסטים למיניהם. ויש לברר האם גם כדאי לכל אחד ואחד מאיתנו להצטרף ולהיות "איש תורה ועבודה". מטרות הפעולה: 1( החניך ירגיש שדרכה של תורה מביאה את האדם לאושר האמיתי. 2( החניך יוציא מעצמו, שהשילוב האמיתי של תורה ועבודה היא הדרך הכי טובה להנהיג את חיינו.

חדשות כיפה מחלקת הדרכה 15/03/03 00:00 יא באדר ב'

פעולה מס' 5

האושר הפרטי שלי



רקע:


הרעיונות היפים של תורה ועבודה לפעמים נראים מתאימים רק לכמה יחידי סגולה ולאידיאליסטים למיניהם. ויש לברר האם גם כדאי לכל אחד ואחד מאיתנו להצטרף ולהיות "איש תורה ועבודה".



מטרות הפעולה:


1) החניך ירגיש שדרכה של תורה מביאה את האדם לאושר האמיתי.


2) החניך יוציא מעצמו, שהשילוב האמיתי של תורה ועבודה היא הדרך הכי טובה להנהיג את חיינו.



הערה:



בסוף היחידה הזאת החניכים אמורים לעבור איזושהי חוויה, שהיא שילוב של רגש והכרה.


שיתוף החניכים בלבטים של המדריך, בשאלות שהוא שואל, או שאל את עצמו, גורם לחניכים לפתוח את "חומת התדמית" שבנו סביבם, ולהתמודד עם השאלות העמוקות של חייהם, דבר שהוא כשלעצמו חוויה מאוד משמעותית בשבילם (וגם בשבילנו).


אולי זה ישמע קצת יומרני לומר, אבל אחרי היחידה הזו החניכים אמורים להגיע למסקנה, שיש להם הסתכלות נוספת על החיים, תפיסת עולם חדשה.



אמצעים:


1.הקטע ממעריב על איציק מוסיוף - נספח מס' 1.


2. קטע האמירה לשלב ב' - נספח מס' 2.


3. דף מקורות "בכל דרכיך דעהו" - נספח מס' 3.


4. "קטעים למחשבה" - להרחבה למדריך - נספח מס' 4.



צורת העברה:


היחידה נבנתה בצורה שהחניכים יעברו חוויה רגשית, מתוך מחשבה שכדי שהמסר החשוב הזה ישפיע על חיי החניכים חשוב לעמוד על המימד הרגשי שלהם, כדי שהרעיון יהיה קרוב ללבם.


מילה אחת לפני:


רגע, לפני שתמשיך לקרוא הלאה, חשוב להקדים כמה מילים:


"תורה ועבודה" היא משנה אידיאולוגית ויש בה, ללא ספק, גם מסר חברתי, אך לא פעם נשאלת השאלה: מדוע אני צריך להקריב את חיי הפרטיים על מזבח הצדק החברתי, למה אני צריך לחיות חיים שמכריחים אותי לעבוד, כשאישיותי משתוקקת לממש את עצמה?


להפתעתנו, גילינו שהשאלות האלה כל כך מטרידות את החניכים, עד שהם פחדו להביע אותם בקול, ומהרגע שהמדריך העלה אותם, גאה פרץ של רגשות הזדהות עם השאלות, שאפשר לסכם אותם במילים: "אז איפה האישיות שלי בכל העסק הזה?"


אבל, וזה "אבל" משמעותי מאד, אם אני לא מרגיש/ה את השאלה הזאת, קשה להאמין שהחניכים יעשו זאת.


אנו מציעים לכם לעשות ניסוי מחשבתי מעניין, לחשוב רגע, האם אנחנו לא דורסים את אישיות החניכים מתחת לדרך הסלולה של "תורה ועבודה". ולפני שתענו לעצמכם, תנסו לחשוב כמה זמן על השאלה, ואח"כ תענו לעצמכם.


את התשובות שלכם רישמו בדף לבן בצד, לפני שאתם ממשיכים לעיין בהמשך היחידה, ורק אחרי שגמרתם לקרוא את התשובות שלנו, השוו בין התשובות שלנו ושלכם. מניסיון, אם לוקחים את הניסוי הזה ברצינות, המדריך נהנה לא פחות, ואולי יותר, מהחניכים.












מהלך היחידה:



שלב א':


המאמר ממעריב



מטרות השימוש במאמר:


1. קשה מאוד למדריך שהעביר שבת שלמה של אידיאלים, לעבור ישר לשי