איך אני נראה . . .

מטרות : 1. שהחניכים יבינו שתרבות שעות הפנאי שלהם מבטאת את צורת החיים שלהם, ואת העקרונות שעל- פיהם הם חיים. 2. שהחניכים ישימו לב לאופי התרבות שהם צורכים.

חדשות כיפה מחלקת הדרכה 24/03/03 00:00 כ באדר ב'


איך אני נראה . . .



מטרות : 1. שהחניכים יבינו שתרבות שעות הפנאי שלהם מבטאת את צורת החיים שלהם, ואת העקרונות שעל- פיהם הם חיים.


2. שהחניכים ישימו לב לאופי התרבות שהם צורכים.


שלבים : ועדת הצנזורה השבטית.


יום חופשי . מה עושים?


לוח החופש שלי.


אמצעים : - דף עם שמות סרטים


- בריסטול + לורד


- עיתונים (הרבה!!)


- פתקים עם תיאורים של אנשים שונים.


- מספריים + דבק


- אביזרים לתחפושת של חרדי או "ארס"



____________________________________________________________________



* ועדת הצנזורה השבטית :



ספר לחניכיך שההנהלה הארצית של בני - עקיבא רוצה להוציא לסניפים רשימת סרטים מומלצים לצפייה בחופש. אנשי ההנא"ר מבקשים להיעזר במספר סניפים בכדי לערוך את רשימת הסרטים המתאימים.


חלק לחניכים רשימת סרטים ובקש מהם לסמן אלו סרטים הם ממליצים להכניס לרשימת הסרטים המומלצים על ידי הנהלת בני - עקיבא. דאג מראש שרוב הסרטים לא יהיו מתאימים לרוח התנועה מבחינת תוכנם והמסרים שלהם.


לאחר מספר דקות הפסק את הפעילות , ושאל את החניכים , על אלו סרטים הם ממליצים?


תוך כדי הקראת הסרטים ברר איתם:


· אלו דברים צריכים להיות בסרט שמומלץ על ידי בני עקיבא?


· האם יש דברים שיפסלו מבחינתנו אוטומטית את הסרט?


את תשובות החניכים כתוב על בריסטול שכותרתו תהיה : הכללים שלנו בבחירת סרט .


אחרי שגיבשתם מספר כללים (אין צורך לגעת בכל הסרטים. . .) ,


שאל את החניכים: . מדוע אנו צריכים כללים לבחירת סרט?


. מה זה משנה איזה סרט או הצגה אני רואה?


. מדוע לבילוי (כמו סרט. . .) יש משמעות לגבי?


* יום חופשי. מה עושים?


חלק לכל זוג חניכים פתק בו מתואר אדם שונה:


אברהם יעקב


רב חרדי


גר במאה שערים



מאיר


גיטריסט בלהקת רוק צעירה


גר בתל-אביב



ירדנה


משוררת וסופרת ישראלית


גרה בצפת




יוסי


קיבוצניק בצפון


אחראי על הלולים במשק








( ניתן להוסיף דמויות נוספות , אך חשוב שכל דמות תייצג צורת בילוי שונה. )


פזר בחדר עיתונים מספריים ודבק.


ספר לחניכים שכל אחד מהדמויות קיבל יום חופש מהעבודה, כל אחד מהם


רוצה לבלות ביום החופשי שלו. כיצד לדעתם הם יבלו ?


כל זוג חניכים צריך לגזור מהעיתונים את צורות הבילוי שמתאימות לדמות שהוא קיבל,


ניתן להוסיף גם בכתב יד צורות בילוי שלא מופיעות בעיתונים.


כשאתה רואה שרובם מילאו את הדפים הפסק את החניכים.


בקש מכל זוג לספר מה עושה הדמות שלהם ביום החופשי שלה.



אנחנו רואים , שכל אדם מבלה את שעותיו עפ"י העקרונות שמנחים את חייו,


ולמרות שהאדם נמצא בחופש, הוא לא מוותר על עקרונותיו,


אלא, מוצא צורת בילוי שמתאימה לו ולערכיו.



אפשר להעביר את הרעיון הזה גם באמצעות הצגה:


לדוגמא: המדריך יכול להתחפש לחרדי ,ולעמוד מול החניכים ולדבר בסגנון "ארסי".


מעבר לצחוק שההצגה מעוררת אצל החניכים הם מבינים שהדבר אבסורדי.


צורת הדיבור, הלבוש ואופי הבילויים שלנו צריכים להתאים לצורת חיינו.


לוח החופש שלי :


לסיכום: נסה לבנות עם חניכיך יום חופשה ,


(כמו שבנו לדמויות) , שמתאים לאדם ציוני-דתי ולחניך בבני - עקיבא.


חפש יחד איתם : אלו צורות בילוי מתאימות לנו , כשבט וכפרטים.