שירות עם שליחות: 7,000 בנות בכנס השירות הלאומי

כנס השירות הלאומי של החמ"ד ומנהלת השירותי הלאומי התקיים היום בארנה בירושלים. המטרה: לחסוך התרוצצות ובזבוז זמן וכסף ולהגביר את המודעות והעניין לקראת ההתנדבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/17 16:46 כג בכסלו התשעח

שירות עם שליחות: 7,000 בנות בכנס השירות הלאומי
הבנות בכנס, צילום: ארנון בוסאני

יריד השירות הלאומי, שנערך בסימן "שירות עם שליחות", נותן מענה להתרוצצות הרבה בין מקומות השירות, וישים קץ לבזבוז הכספים וימי הלימודים. היריד התקיים ביוזמת רשות השירות הלאומי-אזרחי והחמ"ד שבמשרד החינוך ועמותות השירות הלאומי והוא ההזדמנות לבנות י"ב להיחשף לאפשרויות העומדות בפניהן. במסגרת היום, נערכה תכנית מלאה לצורך הכנה לשירות לאומי לבנות כיתה י"ב ומתנדבות השירות הלאומי במערכת החינוך.

היריד אירח את עמותות השירות הלאומי ומקומות השירות, לפי תחומי ההתנדבות השונים שיציגו את אפשרויות ההתנדבות וערכו הדרכות על חיפוש השירות באתר הרשות המכיל מידע על כלל מקומות השירות וחוות הדעת על המקומות השונים. בנוסף, פסקל ברקוביץ, רוחמה בן יוסף ובת גלים שאער הרצו בפני המשתתפים ויובל דיין ואודי דוידי הופיעו.

השר בנט בכנס

השר בנט בכנסצילום: ארנון בוסאני

היריד, אליו הגיעו למעלה מ-7000 בנות כיתה י"ב מרחבי הארץ, נערך בנוכחות שר החינוך ח"כ נפתלי בנט שר החקלאות והממונה על השירות הלאומי-אזרחי ח"כ אורי אריאל ,מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי שר-שלום ג'רבי, ראש מנהל החמ"ד ד"ר אברהם ליפשיץ ומנהלים ממשרד החינוך. בתום היריד הוענקו על ידי השרים, מנכ"ל הרשות וראש מנהל החמ"ד תעודות הוקרה לשלוש מתנדבות בשירות הלאומי, על פועלם והתמדתם מעוררת ההשראה.

השר הממונה על השירות, אורי אריאל: ״השירות הלאומי הוא הסיירת החברתית של מדינת ישראל והוא חשוב כמו שירות צבאי. השנה עשינו היסטוריה כשחוקקנו בכנסת את חוק השירות הלאומי אזרחי שקובע כללים להתנדבות ואנחנו ממשיכים באופן מתמיד לפעול לשיפור התנאים של המשרתים ולא בכדי מספרם של המתנדבים בשירות הלאומי-אזרחי גדל מדי שנה. אני גאה על כך שהשקנו לפני כשבוע את סיכת ״מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי״ ומעתה מתנדבים יחלו ללכת עם סיכות אלו כמעין סיכת סיירת שתחולק לכל 18,000 מתנדבי השירות הלאומי אזרחי״. השר אריאל הוסיף: ״יריד זה חושף אתכם, המתנדבים לעתיד, למגוון ההזדמנויות הרבות בהן הנכם יכולים לתרום למדינה ולחברה במסגרת השירות הלאומי האזרחי ואני בטוח שכל אחת ואחד מכם ימצא את השליחות שמתאימה לו ביותר. עלו והצליחו!״

מחפשות שירות

מחפשות שירותצילום: ארנון בוסאני

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי:"השירות הלאומי הוא הפרויקט הלאומי של מדינת ישראל ועלינו לסייע לבנות למצות את האפשרויות העומדות בפניהן להתנדבות משמעותית, איכותית ומספקת- הן למדינה ולחברה והן למתנדבת. קיום היריד מאפשר לאלפי המשתתפים להיחשף למגוון אפשרויות ההתנדבות, לקבל מידע על הפעילות ועל התנאים ולאפשר קליטה מוצלחת וקלה יותר עבור המתנדבים. הפעילות נעשית כחלק מהצעדים שאנחנו מקיימים בברכתו של השר אורי אריאל ויחד עם עמותות השירות הלאומי במטרה להקל ולהשוות את תנאי השירות, ביניהם ביטוח חיים למתנדבים, טיפולי שיניים בחינם, נסיעות חינם בתחבורה הציבורית ודברים נוספים."

ראש מנהל החמ"ד ד"ר אברהם ליפשיץ ציין כי "מתוך רצון להקל על הבנות לקראת השירות הלאומי ולחשוף אותן להיצע הנרחב של מקומות ותפקידי השירות הלאומי בתחומים השונים, ולאחר שבשנים האחרונות התקיימו ירידים אזוריים לקראת השירות הלאומי, השתתפנו יחד עם שאר הגורמים הרלוונטים ביריד מתוך רצון והכווין ולהנגיש מקומות לשירות לאומי משמעותי עבור בוגרות החמ"ד". 

אתי אורלב, שר שלום גרבי, אורי אריאל, השר בנט

אתי אורלב, שר שלום גרבי, אברהם ליפשיץ, השר בנט, אורי אריאל צילום: ארנון בוסאני